torsdag 3 juni 2010

Summertimes!

Det är inte ofta vi är på skolan nu för tiden så desto roligare när vi är där och träffas hela teamet. Och ännu roligare när det är soligt för då är vi alltid ute på terassen och jobbar... Igår hade vi projektplanering på schemat och Marie lät oss göra WBS på planeringen av några olika Fas 3-projekt. 
Vi jobbade med Emma's Fas 3 som hon gör på Eventyr i Sthlm, hon planerar deras årliga after ski-fest för kunder och samarbetspartners. Låter riktigt kul och företaget verkar vara otroligt proffsiga på event. Kanske kan man spana in dom närmare framöver. Det var kul att bryta ner projektet och se vad Emma har att göra. En hel del :)
Inte bara en massa post-its på ett papper utan en Work Breakdown Structure (WBS) där man skriver ner alla aktiviteter, grupperar dom, prioriterar dom och sätter dom på en tidslinje. 
Funkar även utmärkt på dagliga saker du har att göra, en bättre struktur kan alla behöva!
Igår kväll firade vi Anna i ekoparken!  (döpte om den till emoparken, haha)
Det var galet mycket folk, nästan som Valborg, och dagar som dessa är det kul att bo i Uppsala där unga männsikor syns och hörs överallt så fort solen lyser. 
Två arbetare och chefen!
ÄNTLIGEN är jag och Lottie klara med EMAX rekryteringen, vi har jobbat på så jäkla bra! 50st grymma entreprenörer är uttagna och jag tror ingen kommer ångra att de tackat ja. Den 8-12aug blir det Danmark och ett fantastiskt roligt evenemang!

Nu är det full fokus på Sommarlovsentreprenörerna som kör igång i Håbo om 2 veckor. Vi är laddade och det ska bli så spännande att coacha 140 ungdomar och förhoppningsvis bidra till att de skapar sig sin egen framtid och blir det dom vill, istället för att bara åka längs de redan utstakade vägarna och stanna innanför ramarna.
Bara döda fiskar flyter medströms som jag brukar säga :) Be committed!
Imorgon tänker jag vakna friskare och piggare än idag, hade en dipp som gjorde att jag inte tog mig nånstans förutom till mötet och filmkvällen med Lotta. Ny dag, nya tag imorgon och jag börjar den på bästa sätt - med en stor frukost i solen och en trevlig o söt frukostgäst...

Inga kommentarer: