torsdag 3 juni 2010

Välj glädje!

Idag har jag och Lottie jobbat med lite nya saker och jag fick några ryck emellanåt och kom att tänka på saker jag inte tänkt på länge. Att jag är stolt till exempel. Stolt är ett ord jag mycket sällan använder om mig själv. Men om ingen annan är stolt över mig så får jag ju lov att vara det :)
Jag är riktigt stolt över det jag gjort senaste året och över min förmåga att tro på det positiva och lita på min inställning. Att jag orkat. jag vet inte hur, jag vet inte på vilket sätt och jag vet inte vad som är största orsaken till att jag inte bara brutit ihop flera gånger. Det har varit ett otroligt tufft år känslomässigt, psykiskt och privat och just nu förstår jag inte hur jag orkat fast det har aldrig varit ett alternativ att inte orka. Man vet inte hur stark man är förrän stark är det enda alternativet.

MEN. Det fokuserar jag inte på nu utan nu är jag bara såååååå glad att jag tagit mig igenom det och att jag kommit ut på rätt sida igen. Jag är på väg mot mitt gamla jag och har dom bästa vännerna man kan tänka sig och en fin familj och massa energi som jag får från allt jag gör, mina tankar och saker omkring mig! TACK alla som finns i min närvaro (fysiskt och psykiskt)

Jag hoppas att alla mina vänner tänker fina tankar om sig själva, att ni alla förstår att ni är unika och att ni kan skapa vad ni vill i livet. Låt ingen sätta stopp för er potential och låt inget komma i vägen för era drömmar. Era riktiga drömmar, ni vet den där magkänslan.
Jag har den. Jag har den hela hela tiden. Och jag uppskattar den och vill inte bli av med den.
Ett liv utan en härlig känsla i magen är för mig inget alternativ. Jag vill vara hög på livet och på allt jag gör. Jag vill utvecklas och bli en person som jag vill vara, inte nåt som nån säger att jag ska vara.
Jag är tacksam över att vara svensk och ha alla möjligheter i världen att bli nåt, bo var jag vill, leva med dom jag vill och tro på vad jag vill!

Jag är så glad att jag är där jag är just idag och att jag vågar satsa på det jag tror på och njuter så mycket på vägen att ingenting egentligen känns jobbigt.
Jag hoppas jag kan smitta av mig på nåt sätt till alla som behöver det. jag vill att ni ska  våga njuta av vardagen för det går faktiskt. TA DIG TID med saker du älskar. Ät en glass med nån du inte sett på länge, ta en promenad, skicka ett gulligt sms, prova en ny sport eller spela kubb istället för att sitta vid datorn en kväll. Livet kommer aldrig igen.
Jag satt med Per på balkongen ikväll och pratade och sa till honom att för att du ska få nåt som du saknar i ditt liv idag måste du börja göra något varje dag som du inte redan gör. Att kunna göra aktiva val är LYX! Ta vara på den lyxen och gör val som betyder nåt!


Känner man kärlek tycker jag att man ska visa den och dagar som dessa när solen lyser på oss och det är sommar kan man ju inte göra annat än att gå runt och le :) ...i Sverige är det ju inte lika uppskattat alla gånger men jag tycker faktiskt många uppskattar att man bjuder på leenden. Spread the smiles!
Du kan också gå in HÄR och visa vad du gör för världen en dag som denna!

Ja, det var lite torsdagstankar. Nu kör vi fredag, Stockholm väntar!

1 kommentar:

Anna sa...

Du är grym Chris! Du skriver superbra,kändes så sant och personligt!

Du inspirerar som sjutton! man kan aldrig höra för mkt av sådana här kloka ord. Man tappar sin magkänsla ändå, men att läsa sånt här hjälper i alla fall mig ofta upp på spåret igen. Tusen tack!