tisdag 26 oktober 2010

24UNT är sjösatt & drömkunden pitchad!

Vi har genomfört vårt första event ikväll :) High five!

Historiskt för oss och historiskt för vår kund - UNT som lanserade sin nya tv-kanal 24UNT kl.18:00. Så nu kan alla i Uppland ratta in den kanalen på sin tv eller kolla på nätet. Dygnet runt sänds en rullande 20 min-slinga med nyheter som uppdateras löpande under dagen. Det blir även några programinslag och jag tycker det är en riktigt rolig satsning som UNT gör. Ska bli kul att följa, än så länge har intresset varit jättestort!
Invigningsfesten hölls på fina Plock på nedervåningen i huset där vi + UNT håller till. Smidigt!
Dom ska ha en eloge och speciellt Stefan som är otroligt proffsig och framförallt - GLAD! 
Jag älskar att jobba med människor som är glada och som peppar, ser lösningar och uppmuntrar till att saker och ting ska bli så proffsigt som möjligt. Jag förstår att han driver en av Uppsalas bästa restauranger/lounger, glöm inte att besöka Plock om du är i Uppsala. Maten är god och drinkarna är faktiskt liiiite godare :)

TV-lanseringen tog större delen av dagen idag, men jag hann faktiskt med en annan viktig sak. 
Jag och Lottie var på ett möte med en kund som jag väljer att kalla "min första drömkund".  Det finns en möjlighet att han väljer att samarbeta med oss och i såfall är det bara att JUBLA högt! 
Jag tror faktiskt på ödet - och det här måste vara ödet. Jag har tjatat hela sommaren om den här personen och idag satt vi och diskuterade ett samarbete med honom.  Hallå...jag fick ju nästan nypa mig i armen efteråt. Det vore en enorm ära och framförallt en rolig utmaning att få ta sig an detta projekt.. så håll tummarna för mig & Lottie!!
Dagar som dessa älskar jag verkligen min naivitet, den tar mig ju framåt. Det är bra att vara naiv ibland, det är så lätt att gå runt och tro att man måste ha jobbat upp sig x år innan man kan skapa nånting stort. Det är bara att kasta sig ut och se var man hamnar om känslan är rätt. För ibland hamnar man faktiskt rakt i famnen på en person som ser din potential. Och likaså ska man inte underskatta personer som är lite naiva mot en, att vara naiv är för mig att vara orädd och opretentiös och det är två saker som snarare rätat ut min väg på senaste tiden. 

Imorgon väntar ett nytt genomförande - första kvällen med NCC's nya stora projekt i stan! 
Blir spännande och nästa vecka vet vi om vi lyckats :)

Inga kommentarer: