fredag 1 oktober 2010

Back on track!

Lämnade Frida & Los Angeles i gryningen, det var ljummet ute och solen gick upp när vi lyfte över havet. Fick njuta av en underbar utsikt och en behaglig resa till NYC. Där lyste solen som starkast och jag kunde spana in Empire State, Frihetsgudinnan och Brooklyn Bridge på nära håll. Härliga vyer!
Svepte en sista Starbucks och försökte sova på planet hem, men det gick sådär. Det tog emot lite grann att kliva ut i minusgrader men Stockholm bjöd på sol och vackert höstväder så det kändes ändå helt okej att komma hem. Efter en snabbdusch cyklade jag till nya jobbet, skrev på anställningsavtalet och sedan följde en lång dag och kväll av datasystem, do's & don'ts, policys, diskussioner och introduktion om företaget som jag och Lottie numera tillhör: MÖTESFABRIKEN AB.
Ett eventbolag som idag finns i Norrköping och Malmö och som vi från och med imorgon startar upp i Uppsala. ÄNTLIGEN!!!!
Jag ser fram emot att lära mig massor, få vara med och sälja in, skapa och projektleda många roliga event samt möta många spännande människor. Nu kör vi! jag har, utan att  egentligen planera så mycket för det, kommit precis dit jag vill och om exakt tre veckor tar jag examen och känner hur vuxenpoängen närmar sig.... :)

Vi är ett riktigt dreamteam på nya jobbet - jag, Lottie & Björn, som sitter på marknadsavdelningen på UNT där jag känner mig hemma sen länge. Mötesfabriken ägs till 51% av NTM, samma koncern som äger en del av UNT och flera andra stora tidningar i Sverige, och det känns skitbra rent ut sagt att ha en så stor koncern med sig på banan.
Nu ska vi jobba stenhårt för lönsamhet, grymma event och för att göra den här stan lite roligare!
Hoppas ni vill följa vår resa, tack för alla lyckönskningar!

1 kommentar:

Frida sa...

I fucking love you. Du är så jävla cool. Chris - du kommer bli så framgångsrik!!!! Miss u!