söndag 24 oktober 2010

Skam den som ger sig - examinerad till slut!

Efter 4 terminer av universitetsstudier, 1,5 år på college och nästan två år på en KY-utbildning har jag ÄNTLIGEN tagit examen!!!!
 Det känns faktiskt väldigt stort att ha slutfört något eftersom jag alltid haft en förmåga att byta spår efter ett tag. Men NU är jag klar med plugg för ett bra tag framöver och det var skönt att få sätta punkt för detta kapitel eftersom jag redan är inne på nästa :)

Och jag trodde kanske att jag skulle kasta en hatt i USA på examensdagen, men jag är faktiskt övertygad om att jag valde rätt som flyttade hem och hoppade på den här utbildningen.  Den var så jäkla perfekt för mig och framförallt väldigt rolig!! Den har gett mig otroligt mycket, först och främst har den hjälpt mig att skapa min egen framtid, utvecklat mig enormt på de flesta områden, fått mig att tycka om Uppsala, parat ihop mig med mina bästa vänner och sen fått mig att inse att den som söker han finner :) Ge inte upp om du inte hittar rätt väg direkt, ha tålamod, våga prova dina vingar och lita på processen. Förr eller senare landar man bara man ger det tid! Och jag kan varmt rekommendera KY (eller YH som det nu heter) om du är lite sugen på en praktisk utbildning och vill ha ett syfte med allt du gör. Tänk på det - slösa inte din tid på saker som inte ger dig nåt. Följ magkänslan om inte annat!

Igår befann jag mig i ett enda stort lyckorus - jag är så himla stolt, glad och tacksam!!

Dessa härliga människor har verkligen betytt obeskrivligt mycket för mig sen i januari 2009. För mig har det inte bara varit skönt att ha vänner som peppar och bidrar med intressanta reflektioner under utbildningen, utan alla i mitt team har kramat mig, torkat mina tårar och hållit min hand när jag hade det väldigt kämpigt vid sidan av plugget. Utan er värme, kärlek och omtanke hade jag aldrig orkat ta mig igenom det. TACK♥ 
 Ett grymt team - framtidens ledare! 
TACK för en skitkul examensdag/kväll/natt, kunde inte haft en bättre avslutning med er!

Det var extra kul igår också, eftersom mamma, Per, pappa, syster + yngsta brorsorna var med hela kvällen och firade. Betyder massor för mig att ni kom♥

Sen firade mamma och Per 12 årig bröllopsdag idag och bjöd mig, Nina, Freddie, Fredrik & Jenny på Queen musikalen "We will rock you" på Circus i Stockholm. Jag älskar att gå på musikaler och insåg att det gör jag alldeles för sällan. Mera sånt framöver! Musiken dom framförde var bättre än storyn och hela scenframträdandet var ett enda rockfyrverkeri! Proffsigt och i nästa liv ska jag lätt jobba som musikalartist. Euforiskt!

Får ni chansen att gå och se den här så gör det och speciellt om du gillar Queens musik!

Ikväll har jag och syster haft en lugn hemmakväll med massa goda tapas och film. Lyx att få ha henne på besök två helger i rad! 

Inga kommentarer: