fredag 15 oktober 2010

Surprise!

Idag när jag kom hem ganska slut efter jobbet så hittar jag det här på hallmattan!
En examenspresent från mina fina vänner Lotta, Mary och Bella i form av en helkväll om två veckor :) Guldgruvan ska återförenas! Tusen tack, det här ser jag fram emot!
Mitt hjärta värmdes och jag inser hur glad jag är att jag flyttade tillbaka till Uppsala och har kämpat på här för att hitta rätt. Mycket har hänt sen flyttlasset gick från Norge sommaren 2005 till ettan i Luthagen. 
Då var man sambo med en basketspelare, rik på oljepengar och sugen på studentliv... (och glasögonorm)

Idag är man singel i stan, skuldsatt till öronen men rik på erfarenheter och taggad på karriären! Haha!
 Sen 2005 har jag varvat Uppsala med Los Angeles och det är en ganska skön tillbaka blick att göra. Kontraster, återigen, är en sak som skapar viktiga minnen i mitt liv. Dock har kontrasten mellan att må så bra som jag gör idag och så dåligt som jag gjort innan kanske inte varit fullt så minnesvärda. Men en vacker dag är såren läkta och - what doesn't kill you makes you stronger!
Blir spännande att se var resan tar vägen nu...
En sak är i allafall säkert - det är ingen idé att planera för mycket för man vet ändå aldrig vilka vägar livet tar. Så länge jag är frisk och har så här fina vänner så vaknar jag med ett leende på läpparna och livet blir vad man gör det till. Och jag tänker fortsätta göra det roligt. "Ha kul så blir det kulor till slut".
Nu blir det skönhetssömn innan det är fredag och jag får finbesök :)

Inga kommentarer: