onsdag 13 oktober 2010

Jobbet går framåt!

Två dagar på jobbet som gått i rasande fart. Jag och Lottie försöker ta in allt vi behöver kunna men det är inte jättelätt att hålla reda på allting som är nytt. Jag längtar till nästa år när det sitter som ett rinnande vatten och vi känner alla i stan som vi behöver känna för att kunna fixa dom bästa eventen!!!

Jag är Projektledare för en rolig gala i januari så igår var vi på möte ang den på UKK, lokalen vi ska använda. Uppsalas Konserthus, som i mina ögon växer mer och mer som eventlokal efter en rundvandring och tal av arkitekten.
Vi sprang in i en av våra förebilder på väg in - Göran Adlén som skrivit bra böcker och är en inspirerande föreläsare! Det är så kul att jag och Lottie har många lika intressen, vi inspireras av samma saker och taggar varann inför nya idéer. Ingen risk att vi blir utan jobb!
Konserthuset har många lokaler som funkar för konserter, galor, konferenser, middagar, frukostar, möten m.m. Vi spanade in Sky Baren med den här fina utsikten:
Huset från utsidan. Det sticker upp och ut i stan!

Ikväll passade jag på gratis 3 rätters middag och bowling med trevliga kollegor, till förmån för bostadsletande och fix hemma. Vuxenpoäng. Väldigt skönt faktiskt och lyxmaten från igår räckte även idag. Jag var hos Peran som fått en fin älgfilé som vi gjorde middag av :)

Vi hade ganska roligt åt vår matlagning och roligast var det när Peran går in i garderoben och letar ugnstermometern. Hahaha. (för övrigt samma garderob som jag kommer få bo i om jag inte hittar en lägenhet) Jag måste bo nära Peran, kom vi fram till igår :) vi hittade även ett litet hus i utkanten av Uppsala för den blyga summan av 10 mille. Ska bara fixa ett grymt event först!


Det händer mycket roligt framöver så jag samlar energi för att orka med allt. Finbesök x2 i helgen och imorgon blir det lunch med ett gäng entreprenörer under BusinessByMe, projektet som Lisa är PL för och som Emma och Anna slitit hårt med. Grymt bra jobbat av er, tjejer!
Sen ska vi på ett seminarium om hur man stärker sitt varumärke på lokal nivå, blir nog intressant och jag hoppas vi lär oss nåt nytt kul. Snacka om att vi suger åt oss kunskap än mer nu än när vi pluggade :)
Ska spana in en sista gång på hemnet, sen sova sött!

Inga kommentarer: