måndag 6 december 2010

Dagen efter dagen efter dagen efter... julfesten!

Inte så svårt att dra igång en grym helg när man möts av det här på jobbet fredag morgon :) 
Jag har ju världens bästa kollega, it's a fact! Vi har skrattat i tre dagar...
I fredags var det julfest och 120-års jubileum med redaktion och marknad. Champagne, tal, julbord, spex, gospel, prisutdelningar, coverband, shots i mängder och ett jäkla drag natten lång. Jag var kanske inte riktigt så duktig att låta bli shotsen som jag hade planerat, men jag var ju inte ensam....
Jag fick marknadschefen och sportchefen till bords så det gick ingen nöd på mig... Några säljare hade satt ihop ett hysteriskt roligt bildspel med alla chefer och utsåg sedan årets chef.. och alla fick varsitt internpris.. Här poserar jag med "Årets Big Love" och ja, det är ju inte min big love alltså utan ett internskämt, men han sa att han ska skicka hit sin amerikanska brorsa till mig som kanske kan bli det :)
Theo är en chef som verkligen bjuder på sig själv, drog upp på scenen och körde av ett gammalt disconummer mitt under partyt och röjde järnet på dansgolvet!
Han och "hajen" är för sköna, gör jobbet ännu roligare!
I lördags åkte jag till Stockholm och njöt av den här fantastiska utsikten...
Längtar ut i skidspåren!
Jag träffade Naja, Johanna och Fia på dagen och vi hade en riktigt skön dag hemma hos Naja på Söder.. lagade mat, pratade och drack te! Kom fram till att vi nog är i Åre allihopa om en månad :) Sen skulle alla iväg på olika saker på kvällen.
Det var glöggfest hos Lotta & Peter i Hammarby Sjöstad, de bor hur fint som helst precis vid vattnet och jag stod länge och tittade ut bland alla ljus och fina snön. Jag konstaterar det jag alltid inser - jag måste bo vid vattnet snart :) Men om 1,5 vecka flyttar jag in i min nya lägenhet och det blir fantastiskt kul! Men när jag var hos Lotta och Peter längtar jag tills jag bor så fint :)

Igår hade jag mysigt sällskap i Stockholm innan jag åkte hem, gick en sväng på stan och hittade en julig skjorta!  Såg en dålig chicflick med Henriette på kvällen - "Love Happens" med Jennifer Aniston, se den inte! Skönt med lite tjejsnack, sen hade jag en kaffedejt innan helgen var över. Intensivt är temat i december. Idag var det full fart på jobbet och sen direkt till Stockholm för möte med en ny samarbetspartner som bjöd på två föreläsningar. Fick lyssna till hur lätt det är att bestiga Mount Everest så jag blev inspirerad att sätta lite tydligare och högre mål fram över. Sen pratade en tjej om förändringsarbete och att man ska fråga sig själv "varför gör jag detta" "var ska jag?" "vill jag det här?" och det är ju alltid klokt att bli påmind om. Kändes lite som en dag på Idékraft och jag måste gå dit och äta lunch nån dag snart, saknar atmosfären på utbildningen. Och alla sköna människor!
Oskar, först i Sverige upp på Mount Everest pratade om drivkraft, mål och tankekraft!

Nu ska jag samla kraft inför en lång och rolig tisdag, den avslutas med en intressant föreläsning på PWC's 80-talist nätverksträff! 

Är det nån som vet var man kan köpa en iPhone4 kontant (slut på Tele2 butiken, oklart när leveransen kommer)?? Och om dom finns operatörsobundna än??
Börjar se fördelarna med att kunna kolla mailen 24/7.... eller snarare nackdelarna med att inte kunna det :)


Inga kommentarer: