tisdag 28 december 2010

Sundsvall - ett vinterparadis!

När var december såhär vackert senast? det är som att vintern snart ska ta slut fast den har knappt börjat... Så himla mycket snö och idag var det som ett sagoland ute :)
Jag och mamma gick en långpromenad till faster och kusinerna, fick kaffe och hembakade havrekex!
Sen bar vi in drygt 200kg pellets till pannan som nästan var tom. Bra träning kan jag lova!!
Efter det åkte vi till Birsta för att kolla REAn men jag gjorde inte av med en krona, kändes bra. Hatar onödig shopping, jag har inte plats för mer saker och det är så mycket fult i butikerna. Fick ett par sköna byxor av mamma, hon köpte likadana och dom är varken snygga eller glamourösa, men dom passar oss :)

Sen till dagens höjdpunkt... jag, mamma och Casper tog på oss skidorna och hundselen och gled upp till norra för att kolla om det var spårat efter all snö som kommit. Jaaaa, det var perfekt och åkningen var helt ljuvlig. Det finns vissa stunder då jag tror att jag vet vad religion är och då jag tror att det nånstans finns en Gud, eller åtminstone en skapare av allt vackert i livet. Det sker nästan alltid när jag är ute i naturen och upplever nåt magiskt. Som ikväll. 1mil på skidor i det här fina vinterparadiset är något jag önskar jag kunde ge alla jag känner!
Sen såg det nog rätt kul ut att vi hade en kass draghund med oss som vägrar springa fort och tvärstannar lite då och då så man kör rakt in i honom och nästan bryter hans ben. Tur det inte var en käft i spåret förutom vi och en riktig surgubbe som skrek att vi inte fick ha hund i spåret. Jo, det får man och jag tror surgubbar förstör spåren mer än vad glada hundar gör....

Resten av veckan blir jobb, massa jobb och det känns kul. Vill inte tillbaka till Uppsala men är tacksam att Josse och Siyar kör bil ner så jag får lifta med dom imorgon bitti. Ska försöka få i ordning i mitt kaos där hemma!

Såhär såg jag & Lottie ut när vi skulle ut och åka längd i vintras... -22 och storm. Det är värt att vänta på dom härliga skiddagarna konstaterade jag idag, för dom kommer varje år!!

Här är jag, syrran och brorsan för typ 17år sen i backen på nåt fjäll...
Jag älskar sommaren men inser när vintern är såhär fin att jag älskar den också.
Och jag är tacksam att jag är uppväxt med att vara utomhus - sommar som vinter!

Inga kommentarer: