söndag 26 december 2010

Juletid, julefrid!

Det har varit en kall och vacker jul i Sundsvall!
Igår gick jag ut för första gången sen jag kom hit, spanade in spåren på norra och de ser fina ut :)
Tyvärr är det värsta busvädret idag så jag tror inte jag ger mig ut på skidorna idag.
Dagen innan julafton åkte jag bil upp med Johan och det var raka vägen till Uppesittarkvällen hos Fredrik & Jenny på Alnö! Alltid lika trevligt och roligt!
En något arrangerad bild på tre brorsor, Henke och Mats som fixade knäcksmeten!

Bingolotto är ju för jävla segt och tråkigt och om man vinner så vinner man en ny lott eller en annan typ av lott. Värdelöst. Killarna fick 7 rätt på trav men inte ens då blir man miljonär, utan får dela pengarna med alla andra som vinner. Jag spelar bara när man kan vinna stort, alla kategorier!
Henke var nöjd iaf och bjöd på massa ost & kex :)
Vi spelade Buzz Music Quiz ända tills syster och storebror slocknade sött...
På julafton var det bara jag och syster hemma eftersom mamma och Per är i Åre. Jag gick upp vid 9, gjorde en brasa och satte igång bastun. Sen låg jag i soffan och kollade på Pippi och pratade med Anders som kom förbi innan han skulle på julfirande. Vi har inte setts på evigheter och jag har saknat våra pratstunder så det var kul att börja julafton så.
Sen la jag mig  i bastun läääääääänge innan det var dags att åka till kusinerna på julbord.
Malin & Matte som snart är vuxna :)
jag & syster 

Det var som vanligt en jättemysig, lugn och skön julafton med faster, farbror, farfar och hans tjej Ritva, kusiner, syskon och massa massa mat! Så härligt att vi alla har så kul tillsammans.
Sen kom tre kusiner till och vi spelade julklappsspelet, lekte nåt quiz och åt efterrätter för hela nästa år!
Det var första året som vi inte fick besök av någon Tomte, farfar fick vara tomte istället och han är ju för rolig. Höll låda till klockan två på natten och inte ens då var han trött! 
Han är underbar och får jag vara såhär pigg när jag är 80år kommer jag vara överlycklig. Freddie skulle fota när vi alla satt runt bordet men farfar kom inte riktigt med på bilden, då posar han och säger: "Ja, men ta en på mig separat då... (kollar sen på bilden på kameran) Ja den där blev hur bra som helst"
Jag älskar dig farfar!

Igår var det då dags för Juldan's Klassikern som vi kallar den, fest med goa gamla vänner. Vi saknade Tess som firar i Trondheim i år, men istället hängde syster på! Jag, Fia & Emmi har ju hängt med några år nu...
Systrarna Olai, dressed for success!
Vi var hos Fia och kunde njuta av den fantastiskt fina utsikten över Sundsvall...
Sen åkte vi ner på Svenssons och Oscar där det var knökfullt som vanligt. Träffade ganska många jag kände en gång i tiden och det är väl lite kul, vissa är sig lik och vissa har genomgått förändring. Jag hade jätteroligt och är man hemvändare känns det naturligt att alltid gå ut på Juldan.
Fast jag föredrar ju varmare väder när man ska festa, senast vi satt uppe hos Fia var i somras och då såg det ut såhär....
Jag och Jesper skålade för sommaren!

Inga kommentarer: