lördag 11 december 2010

I like to move it move it

En fantastiskt bra sak med min nya lägenhet är att den har bra med garderobsutrymmen,  dock inte en sån här praktisk walk-in-closet som jag, Frida och Katta hade när vi bodde ihop i LA. I USA ingår det alltid, iaf vad jag sett, en stor garderob till alla sovrum, varför är det inte så i Sverige? 
Jag får panik på små ytor, jag är född att bo i ett stort hus, kanske till och med ett slott och gärna med stor inglasad altan, vita pelare och stor vändplan framför huset. Drömmen...
Det är riktigt tråkigt att packa ner och packa upp när man flyttar, jag längtar tills det är klart. Räknar med att börja flytta sakerna på torsdag när jag får nycklarna till mitt alldeles egna hem!

Här är en bild från ett av dom fyra kök som jag haft i USA, mamma och Per var på besök!
Alla kök jag haft där har haft en bardisk... där har vi dansat och pluggat om vartannat!
Man kan ju säga att man packar ner sitt liv i kartonger när man flyttar... och vissa saker kanske man inte borde packa upp igen. Skräp i alla dess former. Det kan vara nyttigt att stoppa undan och stänga locket på lådan och inte öppna det igen. Börja om med en tom låda, det skulle jag behöva göra på vissa plan.
Jag har aldrig haft hela mitt vuxna liv samlat på ett och samma ställe, dvs alla mina prylar under samma tak. Inte heller har jag väl haft alla mina tankar och känslor under samma tak, så det matchar ju rätt bra då.
När jag flyttade till USA tog jag med mig 40kg och det var givetvis mest kläder, hälften skor och en och annan sladd med svenskt uttag. Resten blev kvar hemma. Det är en rolig utmaning att skapa sig en vardag att trivas i med 40kg av allt man äger. Vad skulle du välja att ta med dig?
Jag har gjort det och tänkte väl inte så mycket på det då, för jag tycker inte att vardagslyckan sitter i prylarna jag äger. Dock så finns det vissa saker jag alltid släpar med mig och jag tror att allt mitt flyttande är anledningen till att jag älskar just bilder. Foton tar ingen plats och bilder på alla och allt jag tycker om får mig att trivas lite bättre var jag än befinner mig. Jag har alltid fotat massor, absolut inte på nåt proffsigt sätt men det spelar ingen roll för mig. Självklart är det kul med proffsiga bilder, men syftet med dom bilder jag har är inte att det är dom bästa bilderna jag tagit utan att dom framkallar en känsla i mig! Jag blir glad när jag ser bilder på de jag älskar eller fina minnen.

 9 lägenheter och 3 länder på 5 år har jag hunnit med, då borde jag vara proffs på flytt och inte bli såhär uttråkad som jag är nu när jag ska packa ner allt. Har ägnat hela dagen åt det och är inte klar på långa vägar. Det tar längre tid för att jag är krasslig också, en töntig förkylning som gav sig på mig rejält igår. Tack vare energin från Lottie pallade jag hela dagen, men det var knappt. Ville bara hem och dra täcket över huvudet och hinka i mig te...

...men istället hade jag ett uppdrag att slutföra innan jag fick gå hem och sova!  En favorit i repris, vi tjejer i T14 var kvällens wildcard på Idékrafts julfest, vi körde vår egen variant av Luciatåg igen som blev mycket uppskattat även i år. Fia kom och gästspelade och jag tror hon får en huvudroll nästa år!
Kanske ska börja sälja in vårt nummer till personalfester nästa år, tror det skulle funka för nu hade vi lite mer rutin på både sång och dans :)
Kul att få showa lite, det var längesen och nåt jag verkligen kan sakna! Mera sånt!
 Fina Lisa och Lottie i sina "lucialinnen" ;)

Näe, dags för ett uppryck med packningen nu känner jag mig lat...

Inga kommentarer: