torsdag 13 september 2007

Grannar är bra att ha

Vi har väntat fyra veckor på vårt internet. Det har bara strulat med bolaget som ska installera, de är fullbokade hävdar det. Please. Allt går om man är service-minded. När man pratar med bolag av olika slag på telefon i det här landet är det som att tala med en maskin. Läskigt. På mitt jobb i Uppsala har jag lärt mig att vara trevlig mot kunderna och prata tydligt m.m. Sånt kör man tydligen inte med här. Ni som känner mig vet att jag lätt blir less på saker som inte går som jag vill. Jag har varit less på att inte ha internet hemma sen den 22 augusti då jag flyttade in här. Det bör tilläggas att vi varken har tv-kanaler eller dagstidning heller. Jag måste veta vad som pågår utanför Los Angeles. Jag måste kunna läsa alla bloggar jag följer! VIKTIGT! Så idag när jag ändå skulle lämna tillbaka en vinöppnare till grannarna passade jag på att fråga om dom hade trådlöst nätverk. Jajamen. Snubben skulle bara snacka med sin roomie att det var ok att vi fick det. Nu när jag kom hem hade han ringt Katta och titta - we are up and running folks! Jag erbjöd dem pengar för att vi får snylta deras internet i två veckor men de sa att vi kunde komma över med en flaska vin istället. Trevligt. Grannar är trevligt att ha. Nätet är inte helt tiptop men det funkar. Ett måste för att jag ska hinna med allt plugg jag har i helgen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vaddå veta vad som pågår UTANFÖR LA? Vi vet ju inte ens vad som pågår I LA... så frånkopplade från verkligheten är vi... heja cave-women!