onsdag 12 september 2007

Tillbaka till stenåldern

Fick mina checkar från Bank of America idag (spegelvända på bilden,jag vet). Måste ju säga att det här landet inte helt hajat det här med smarta lösningar på vissa plan. När såg jag en check senast? Jag har aldrig i hela mitt liv haft ett eget checkhäfte, det är ju sånt som mamma hade när man var liten. Nu tar ju knappt Coop (pensionärernas mecka) där hemma emot checkar.
Här används de flitigt dock. Amerikaner får nämligen fortfarande "pay checks"...lönen kommer alltså oftast inte ens in på kontot direkt utan i form av en check som de sen tar med till banken. HALLÅ????!!!!!!!
Som tur är har Bank of America Internet banking. Tack och lov.

Kan ni se er mig gå in på Ralles och handla mat och säga "jag skriver en check på 50 dollar"....hahaha....riktigt lustigt. Jag gissar på att dessa kommer ligga och damma i lådan ett tag...förutom när det är min tur att betala el- och vattenräkningarna möjligtvis.

1 kommentar:

My sa...

Haha, trodde bara checkar användes om man skulle betala ut typ miljonbelopp.
Kram