torsdag 20 september 2007

I'm in "study mode"

Har haft två prov den här veckan - Marketing och Sports Management. Gillar verkligen båda dem klasserna och tror att proven gick bra. Hade en inlämningsuppgift i Nutrition också och jag fick tillbaka den förra som måste kompletteras lite. Jag hade missat en del och det var schysst av henne att låta mig lägga till det innan hon sätter betyget. Jag SKA ha A! Har en helg full av plugg framför mig då jag har två prov på onsdag - Nutrition och Political Science. Katta och Frida tar också Political Science med mig och den läraren är så otroligt bra. Jag är så förvånad över hur många lärare jag haft här som jag älskar. Det är inte ofta man sitter på föreläsning klockan 8 på morgonen och inte vill att den ska ta slut! han är helt otrolig och engagerar sina studenter och får oss att skratta flera gånger varje gång. Dessutom har han en härlig distans till sig själv och tvekar inte att provocera oss och säga saker som inte är politiskt korrekta. Mera sånt! Däremot är vår Communications lärare lite knäpp. Han verkade bra först men nu är han mest jobbig då han stått och tjatat om kvinnors personifiering i mediasamhället idag. Hur vi förväntas ta hand om barn, laga mat och inte tycka om teknik. Vi ÄR mindre värda än män och vi har inte samma rättigheter och bla bla bla... Han är för mycket feminist och det är nästan så att man vill skrika rakt ut: "Jag vill inte hålla på med datorer eller köra snabba bilar utan jag VILL shoppa och jag vill lukta gott och sminka mig....det är inget jag känner mig tvingad till!" =) Håller på att ändra om min kost lite. Är lite trött på att alltid äta samma saker, dvs havregrynsgröt till frulle, sallad till lunch/middag och sen yoghurt, kyckling eller hot pocket.... Vi får se vad jag kommer på. Behöver dessutom komma på nåt bra mellanmål som klarar av att ligga i min väska i 4h...Hmmm....lutar åt att jag kanske går och köper nån liten burk med proteinpulver för att klara dagen. Då kan man bara skaka det med vatten i skolan. Men usch, det är ju så äckligt! Nu måste jag sova. Har varit mycket trött denna vecka efter allt plugg så det är skönt med torsdag imorrn....för vi går ju bara 4 dagar i skolan här varje vecka. 3 dagar helg = Sweet!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag har 4 dagars helg :D, och den börjar nu! wohoo