söndag 31 maj 2009

Den PERfekta helgen!

Jag är lyckligt lottad! Den här helgen har varit helt underbar. 30 grader varmt och fullt med trevliga människor! I fredags kväll hade jag, Fredrik och Henrik (pluggkompisar från L.A.) en kanonkväll i Enebyberg i Sthlm. Ska berätta mer om den imorgon för helgens fokus har legat på den här killen...:
Per "Peran" Bonér Har avslutat sina ekonomistudier och det ville vi fira med en stor överraskningsfest igår. Han anade INGENTING utan trodde att han skulle till mig på middag. Men vi hade samlats på Bella's flotta takterass och dukat upp med delikatesser, dricka och självklart Bruce i högtalarna. Jag och Lottie tryckte den här fina t-shirten också... något intern...Per hatar Sex&The City så vi klippte in en bild på honom bland tjejerna! Sen var det cocktails och rosé :) haha! Vi hade även en frågesport eftersom Peran är en stor tävlningsmänniska. Jossan hade fixat helt suveräna frågor om alla hans favoritämnen.. United, Timrå IK, Bruce, mat och Sex&The City! Han svarade faktiskt riktigt bra på alla frågor men fick ändå dra några shots...
Utsikten, vädret, stämningen, sällskapet - Allt var PERfekt!
Kvällens huvudperson i sitt esse mellan Magnus och Mats!
Fina Lotta och Bella som skulle kunna vara systrar :)
I skymningen åkte guran fram och Magnus gjorde succé med Metallica, snapsvisor, Uggla och självklart Bruce Springsteen! Det här är sommar för mig, skulle kunna sitta såhär varje kväll!
Uppsala från en fin vy :)
Syskonen Lilja trivdes!
Idag var alla mer eller mindre slitna men jag och Henka tog bussen till Skarholmen och lite senare kom Per och Andreas dit. Vi solade och JAG badade för första gången i år. Föredrar ju havet men Mälaren var faktiskt helt okej för ett premiärdopp! Såhär såg min handduk ut och vi tyckte det var ganska kul... :)
Många ville bada och jag var avis på dom som körde vattenskoter där ute. Känner att jag gärna skulle vilja ha en vattenleksak i sommar!
Inne i stan igen så slog vi till på en middag på Åkanten. Spontana restaurangbesök blir alltid bäst och det var det enda målet för dagen så gissa om det var gott! Ingen blir lika lycklig över mat som Peran...
Henka tog en sallad och vi andra åt Mixed grill. Servicen är inte tiptop på Åkanten men läget och maten var perfekt denna stekheta söndag!
Vi avslutade helgen hos Andreas med glass, godis och tv. Peran slarvade bort sina nycklar så vi fick genomsöka lägenhet och bil innan dom kom fram :) Andreas och Jonas har köpt bil för nån vecka sen och det uppskattas i vår vänskapskrets kan man säga. Jag känner att det skulle vara skönt att ha bil nu... donation, någon?
Jag fullkomligt älskar sommartider!!! Fylls av energi och glädje när jag får sånna här helger. Underbart!

Inga kommentarer: