torsdag 14 maj 2009

Torsdagspause

Solen skiner utanför och jag kom hem från V-ås för en stund sedan, skönt att inte behöva stressa till skolan. Ska förbereda ett möte som jag ska på kl.13:30 hos en potentiell uppdragsgivare till Fas 2. Det börjar brinna lite i knutarna nu, nästa projekt ska vara spikat den 27 maj och än har det inte kommit in sååå många uppdrag som lockar mig. Men som sagt, får hålla tummarna att dagens möte blir givande! Ska ju träffa en amerikan, så även om det inte leder till nåt uppdrag så kommer det bli roligt ;) Har haft två mycket trevliga dagar, lite som en get-a-way mitt i veckan. I tisdags blev jag bjuden på lyxig, hemlagad middag med trevligt sällskap och sen såg vi en kass film - "Broken", se den inte! Igår pluggade jag lite på dagen, åt god thailunch med Henrik och sen mötte jag upp kusin Robin på stan för en kaffe. Riktigt trevligt eftersom vi inte setts på evigheter. Han är ju vuxen nu för tusan och vi bestämde att vi skulle ses igen när jag är på besök och då bjuda in hela familjen Jansson. Jag var även tvungen att ta en liten springtur igår och utforska Västerås, eller jag ville hitta en skog att springa i och det gjorde jag. Ett superbra område som heter Rocklunda med femhundraelva olika spår att följa, jag visste inte hur jag skulle hitta ut från skogen till slut. Men det gjorde jag, ganska trött i benen också... Måste verkligen springa oftare, men jag har aldrig varit en glödhet löperska direkt. Men, dags att bli en nu om jag ska orka Lidingöloppet i höst! Igår kväll blev jag bjuden på middag återigen (ja mamma, jag HAR faktiskt tur!) och sen såg vi en gammal favorit, "Heartbreak Kid" som är riktigt rolig. Somnade nöjd och glad och med ett leende på läpparna, härligt!!!! Däremot är det lite tråkigt att det är 2,5 veckor till den 30 maj... Nästa resa är ju redan imorgon, då flyger jag, Fia, Malin & Emmi till Oslo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: