torsdag 28 maj 2009

Nytt Projekt!!

En ganska kass bild men ville ändå visa hur det såg ut idag när vi fick veta de nya projektgrupperna som vi ska jobba i under 10 månader nu. Spänningen var olidlig och alla var toknervösa! Monika och David hade gjort värsta PP-presentationen med Top Gun-ledmotivet som bakgrundsmusik :) Jag hamnade i det projektet som jag själv kammat in (man fick ju "tjinga" det man själv fixat) och det blir UNT som blir min uppdragsgivare. Uppsala Nya Tidning alltså! I min projektgrupp ingår även: * Malin * Lisa *Johanna x2 :) *Pelle Jag hade gärna sett fler killar i gruppen, men nu är det som det är, det finns en av dessa tjejer som jag har svårt för och det blir en utmaning att bita i. Allt går bara man vill :) Hur som helst, projektbeskrivningen är inte riktigt klar så därför är det svårt att förklara exakt vad vi ska göra, men det handlar om marknadsaktiviteter med events, stärka varumärket och mycket marknadsföring då förstås. Jag tror det kommer gälla "18 minuter", UNTs nya gratistidning (som Metro fast med lokal inriktning) som relanseras i augusti. Det känns som att vi kommer kunna påverka mycket, ha mycket jobb, inspireras m.m. och jag är hur glad som helst för att jag fixat det här projektet. Det lönar sig att vara påstridig ibland fick jag återigen bevisat för mig, och som marknadschefen uttryckte det när jag kom på vårt 1a möte: "There's a fine line between persistance and pain in the ass.... And you were on that line, Chris." :) Skam den som ger sig! Nu bara måste jag göra ett toppen jobb för det är verkligen ett bra företag jag kommer få in en fot på!Sen får jag ju även Lotta och Isabella som kollegor och det känns ju självklart extra skojigt! Nu då...? Ett PM att lämna in imorgon som jag sitter med nu, innan dess ska jag orka simträna med Lottie. 1a etappen i Klassikern närmar sig med stormsteg... Längtar en hel del till lördag då jag får besök från V-ås!

Inga kommentarer: