fredag 1 maj 2009

Härliga Valborg!

Lyser solen är Valborgshelgen i Uppsala helt fantastiskt! Precis så bra var det igår från morgon till kväll. Helt ljuvligt och så himla roligt, ville verkligen inte att dagen skulle ta slut. Fia kom hit på morgonen och vi köpte med oss två solstolar och slog oss ner i parken. Där satt vi sen i flera timmar med folk från klassen, brorsan, lite Sundsvallsfolk och andra glada kändisar. Totalt var det väl några tusen personer där och vädret var lika härligt som förra året! Vi skålade och mådde allmänt bra hela dagen och såhär såg vi ut....
Haha, två glada campare :) Något mer rutinerade i år med både solstolar och sallad i bagaget. Dessutom kom vi på den briljanta idéen att ha en heliumballong så våra kompisar hittade oss. Supersmart! När klockan slog 15.00 promenerade vi in på Flurran där Sveriges bästa coverband spelade och röjde. "Du & Jag" heter dom och spelar varje år på Valborg. Dom är verkligen bra, kör allt från hiphop till schlager och stämningen var på topp med sol och fullt med folk!
Lisa från min klass följde med och vi hade hur kul som helst! Här är mina guldtjejer samlade, tyvärr är Bella inte riktigt i bild :)
Festen fortsatte sen hemma hos Lotta med mer folk och grillning. Per, Henkan och Magnus kom och förgyllde kvällen ytterligare och sen gick vi alla tillsammans till BJ och dansade lite. Man var ganska trött efter att ha hållt igång hela dagen i solen så runt ett var det dags att dra sig hemåt. Jag, Fia och Henkan satt och snackade i köket en stund inatt och jag är väldigt glad att jag inte var den som behövde kliva upp och träna imorse.... :) Hela dagen idag har jag, Lotta, Mary och Bella suttit på Lottas altan (mitt hem maj-september) och solat och skrattat åt galna historier och minnen. Dom är roliga dom här tjejerna... Nu är sommaren verkligen här för att stanna hoppas jag! Det är säkert 30 grader varmt på min balkong nu när jag sitter och äter jordgubbar och svettas! Drömmer mig bort till California.....

1 kommentar:

Josie1 sa...

Jag blev så glad när du ringde igår!! Längtar till vi ses KRAM