lördag 25 augusti 2007

4077 Glencoe Avenue - home sweet home

Jag onskar att jag kunde lagga upp bilder nu men vi kommer inte ha nat internet i lagenheten pa minst tva veckor. Foretaget som installerar det befinner sig inte i varat post-omrade forran den 14 september =( irriterande men vi har inget val...
Nu sitter jag i receptionen pa Bell Fountain (stallet dar vi bor) pa Glencoe Avenue, eller i lilla kontoret som har tva datorer som man far lana. Frida, Katta, Gino och Kalle ar pa en bilfirma och spanar in bilar. Gino hade 3 000 dollar i cash sa han tankte nog handla en. Jag bad om en cab sa jag hoppas han lyder mig,hehe!
Flygresan i onsdags gick bra hela vagen trots att jag ser valdigt suddigt fortfarande. Men jag haller ut for jag tror att det kommer bli helt underbart om nan vecka nar jag ser ALLT!
Jag satt brevid Bingo Rimer och hans tre brudar pa planet sa jag hade min underhallning fixat redan dar, behovde inte se film eller lasa...bara tjuvlyssna pa deras snack!
Jag flyttade in hos Frida och Katta som redan hade installerat sig i var underbara lilla lagenhet. Jag onskar jag kunde visa er NU hur det ser ut, den ar sa himla fin! Men tyvarr far ni vanta ett tag pa bilder. Vi hyrde en STOR pick-up igar och akte till IKEA. dar blev det sang till mig, soffa, soffbord, hylla, sittgrej, barstolar, forvaring och lite annat smatt o gott. PERFEKT!
Jag ALSKAR lagenheten som har balkong ut mot poolen, som en drom! Vem hade kunnat tro att JAG skulle bo sahar fint? Imorse nar jag vaknade lag jag bara och tankte pa hur det kanns att vara har. Det ar helt underbart, mitt hjarta fylls av gladje och jag kan inte sluta le at hela alltihopa. Jag, Frida och Katta...tre helt olika tjejer fran olika stallen i Sverige som sammanstralat har och som i stort sett inte gor annat an SKRATTAR tillsammans. Ett exempel idag nar Katta (for ovrigt varldens virrigaste person) kor i vag med planboken pa flak-taket pa bilen och marker det forst nar vi parkerat hemma. Som tur var lag den kvar! Tjejen har noll koll och jag och Frida tycker det ar hysteriskt kul. (Vi alskar henne anda saklart!)
Just i detta nu kan jag inte forsta hur jag nansin ska kunna aka harifran och flytta hem. Allt kanns sa "Chris" med det har. Solen och varmen ar helt underbar och manniskorna vi traffat pa bara dessa tva dagar har gett mig manga skratt. Alla galna forsaljare och mexare som ska hjalpa tre sma flickor att bara alla tunga saker...
Jag kommer ha sa kul har med Frida och Katta, hjalp hur ska jag gora??? Jag vet verkligen inte om jag vill flytta hem efter jul....gud va jag haller pa!!!!!! Sen kommer ju Sara o Josse hit efter jul och hur ska jag DA kunna aka????? Fy sa jobbigt det alltid ar...
Nu ska jag hem och bygga ihop min och Fridas supersmarta skohylla som rymmer 36 par skor. Det ar ungefar vad vi har har nu sa rakna med att den fylls. Var "walk-in-closet" ar redan overfull, haha!
Gino och Kalle flyttade in dar vi bodde forra terminen, de skulle ha bott pa samma stalle som oss men klantade sig och tackade ja till skolans boende igen. De betalar 1 125 DOLLAR/pers i manaden och vi betalar 1 805 dollar TILLSAMMANS/manad. Okej vi var tvungen att handla lite mobler men det tjanar man ju pa om man stannar har.
Nu ska jag hitta en cykelparkering till mina sota, alskade lilla Cruiser som jag gick och hamtade nu. Jag har saknat den och den mig!
Hur har ni det hemma i kylan da? Mohahahaha....

2 kommentarer:

My sa...

Det låter verkligen så underbart, och jag är verkligen glad för din skull att du får uppleva allt det där.
Ha det bäst, puss

Anonym sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad underbart det låter...skrattar ihjäl mig ang plånboken på biltaket haha...STANNA STANNA STANNA, int ekan du åka hem än inte ;) hihi PUSS