söndag 2 december 2007

Dessa judar...

Nyss kommit hem från jobb, denna gång en mindre Bar Mitzvah och jag frågade chefen innan om det var persiska judar även denna gång (är oftast det) och hans svar var: "-No, these people are nice." Mohahaha som ni fattar så brukar dom vara PAIN IN THE ASS för det mesta. Så jag hade en riktigt trevlig kväll då folk till och med log mot mig emellanåt. Det var bara jag och Gino som jobbade för de andra hade annat för sig, eller så är det vi som är mest panka,haha! Det var cartoons-tema och det delades ut Michael Jackson-hattar och handskar till alla och ALLA dansade järnet. DJn fick mig att minnas högstadie-festerna för han spelade både "boom boom boom" och "macarena", så kul! Det häftigaste var vad alla gäster fick när de gick hem...chokladkakor med Bar Mitzvah-boy's foto på!!! Nu, efter att ha varit på dessa fester, har jag en aning högre krav på min 25-års fest bara så du vet, mamma! =) I allafall...ska sova nu för att orka upp och gå på Svensk julmarknad med Luciatåg och grejer. Sen ska vi jobba igen hela kvällen så jag kommer nog vara rätt död på måndag morgon, men det är det värt. Hoppas ni har det skönt där hemma i slasket, kan informera er om att det regnade igår i flera timmar och det har ALDRIG hänt sen jag flyttade hit ;-) Så en dag kan man väl stå ut! Igår kväll träffade jag Johanna och hennes kusin och vi hade mkt trevligt...men det berättar jag mer om nästa gång. Är det första Advent imorrn förresten????

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter skitskoj ju, att jobba på lyxfester =)en helt ny värld kan jag förstå. Hur fick ni det där jobbet egentligen? Jag & Josse tar mer än gärna över din plats sen när du lämnar oss..PUSS och trevlig advent!

Anonym sa...

Heeej! Och trevlig advent eller hur man nu säger *ler* Jag har julpyntat idag med stjärnor o stakar! Så fint så :) Laddar inför morgondagen när det är första dagen på nya jobbet.. ska bli så kul och spännande! Tack för gratulationen... Och JA vi måste verkligen ses och "catcha up" år o dagar sen nu! Skärpnig! Nu komme rjag har mer tid över oxå... så vi måste styra ihop något! :) Miss you! Ibland tänker man på våra roliga stunder :) Det va livet det ;) hehe Hoppas du mår bra och att helgen varit till belåtenhet! :) *kramkalas*

Anonym sa...

Hello! Kul att du hittade min blogg, så jag kan läsa din! Hur kul som helst med alla hysteriska julpynt, totally USA liksom =) Det verkar som att din kärlek till landet i väst är stor, blir du amerikan tror du? =)
/Lina