lördag 22 december 2007

Rapport från ett akvarium

Tre hela dagar på Tahiti och vi njuter av precis ALLT! Första dagen åkte vi ut till Moorea som är grannön till Tahiti. Vi hyrde bil och åkte ett varv (ca 6mil) och stannade på en fin utsiktsplats, en strand och sen vid ett fint hotell där de har DELFINER. Jag var lycklig bara av att se på dom men att vi även fick gå ut på bryggan och klappa dom gjorde min dag! Det var inge folk där alls, förmidligen för det var mulet och regnigt, så killen som hade hand om dem lät oss få en liten privatshow. Det kostar 1 500SEK att bada med dom där och det tänker jag inte betala just nu. Jag fick ju både känna och se dom leka helt gratis. Jag och Eddie har bott på ett gulligt litet pensionat i två nätter för att Malle och Ante har huset fullt. Igår gick vi ner till stranden och snorklade bland alla fiskar. Så vackert och glasklar sikt, precis som i Egypten. Fiskar överallt! Vädret har varit perfekt, växlande molnighet så man inte bränner sönder sig men ändå över 30 grader så man inte fryser. Det är linne till och med på kvällarna, lovely! På kvällen igår åkte vi in till stan och åt med Malle, Challe, deras mamma och några kompisar. Antoine och två till de bor med är iväg på jobb...de jobbar alla på Air Tahiti Nui, flygbolaget. Idag har varit bästa dagen hittills, vi har varit på en husbåt i lagunen hela dagen som en kille hade hyrt. Där var det massa folk, sprit och leksaker i form av jetskis, wakeboards, surfbrädor, ringar och annat man kan bada med =) Vi kunde dock inte testa att surfa där för det är så farligt för man slår sig lätt mot revet. Vi åkte jetski och var i vattnet HELA dagen, det är ca 30 grader och HELT UNDERBART. Vi snorklade på ett ställe där det fanns två båtvrak och ett flygplansvrak och miljoner fiskar. Så himla kul, vart man än vände sig i vattnet så kryllade det av randiga firrar och jag såg mina favvosar där nere - Nemo, clownfiskarna som bor i anemonerna! Nu har vi ätit en mumsig middag här hemma och ska skjutsa Malle och Challes mamma till flygplatsen för hon åker hem till Sundsvall ikväll. Sedan blir det nog utgång skulle jag tro för alla är onyktra utom jag och Eddie som tog det lugnt eftersom sprit och sol inte är den bästa kombinationen när man är vit som ett lakan =) Vi har dock varit duktiga och smörjt in oss så vi inte bränt oss det minsta, bravo! Detta var en snabb uppdatering för att säga att vi har det helt suveränt på vår semester och det här ÄR verkligen ett paradis....ett svindyrt sådant =)

1 kommentar:

Josie1 sa...

ååå de låter helt underbart =) Njut Njut Njuuuut för snart kommer jag och sara å stör dig =)

KRAM