tisdag 4 december 2007

Swedish Christmas Fair

Åka cab till julmarknad var något nytt ;-) But I liiiiiike!

"Santa Lucia, skänk mig en tia...."

Malin med bocken! Julbocken dvs :-)

"Giv oss idag, vårt dagliga bröd"....Mmmmm lusse!!!!

Jag glömde min folkdräkt hemma men hittade dessa två söta tanter. Såhär ska jag också se ut när jag går på julmarknad i L.A. när jag är 80 bast!

Det är tur att svenskar inte nöjer sig med att vara hemma i kalla Sverige utan rör på sig en hel del. Jag vet inte hur många hundra svenskar som samlades på julmarknaden i The Shrine Expo Center som ligger i down town L.A. (mycket nära min drömskola - USC). Det var säkert två tusen pers där inne och allt ifrån svenska modeller (Anine Bing, grabbar!!) till hockeyspelare och snubben som dejtade en av Desperate Housewives...Niklas nånting.
I allafall så la jag och Malin märke till hur snygga vi svenskar faktiskt är i jämförelse med till exempel amerikaner. När jag var på julmarknad i Florida förra helgen såg jag ju de mest smaklösa kläder med tingel-tangel hängandes och glittrandes. Men här var det snyggt och stilrent och julpyntet höll bra klass! =) Jag är glad att jag är svensk!

Jag, Malin, Robert, Henke och Fredrik sprang in genom entrén som fem små barn rusar upp från sängen på julafton....raka vägen mot GLÖGGEN!! Den sveptes tillsammans med en gravlaxmacka, en ny blandning kan jag meddela. Lussebullarna sparade vi tills vi kom hem till Malin & Robert och kunde dricka mjölk till.

Det var Lucia firande och Lucian kröntes av ingen mindre än Anthony Kiedis från Red Hot Chili Peppers, fråga mig inte varför. Det var stämningsfullt och vackert.

Sedan gick man bara runt och tittade på svenska julprylar blandat med annat skit som folk försökte sälja. Det löjligaste var en kvinna som skrivit en bok som heter "Confessions of a Swedish girl"....ska det vara nödvändigt undrar man? Den verkade inte ens det minsta bra heller.

Jag signade upp mig för att vara vikare i Svenska Skolan i Santa Monica efter jul, så förhoppningsvis hör de av sig och jag får börja undervisa små barn efter jul. Det skulle jag verkligen vilja...synd att jag inte har bil men jag får väl ta snusk-bussen....

Igår kväll jobbade vi, nästan hela styrkan var på plats, och det var nån slags välgörenhetsgala och folk var faktiskt trevliga även denna kväll. Wow. Middagen gick snabbt och vi var hemma vid 22.30, skönt för en som ska upp vid 6!
Nu blir det plugg och sen sova, hoppas ni hade en mysig första advent!

1 kommentar:

Josefin sa...

åååååååååå jag vill oxå undervisaaaa fy va roligt !!!

Hoppas du har fått julkänslor nu hihi