måndag 27 juli 2009

Gotlandsbilder

Här är huset vi lånade av moster och morbror. Det har varit helt perfekt, lyxigt och kul att få bo där. Kusinerna Erik och Johan var hemma emellanåt och fick sig nog en hel del skratt, speciellt Erik som var med oss en hel del. Det var jag, Fia, Johanna, Anders och Camilla som åkte först. Tyvärr fick Camilla halsfluss andra dagen och fick åka hem :( Lotta och Mary kom i tisdags och bodde i Gårdshuset, helt perfekt! Sen har vi träffat väldigt många kända ansikten, hängde en del med Martin & co:, träffade Tobbe som flög in över helgen, gamla Uppsalafolk, Peter från Sundsvall, Mathilda som jag inte träffat på hundra år som bor i Visby med sin sambo... ja, listan kan göras lång och det verkar som att alla är överens: Gotland är underbart på sommaren!
Husen i stan som vi lånade! TACK älskade moster och morbror!
Min födelsedag firade vi på Burge, moster och morbrors sommarhus som har den här utsikten...
...såhär ser stugan ut! Solen kom och vi åt en jättegod lunch allihopa, så tacksam att jag fick chansen att visa mina vänner det här.
Alla samlade runt bordet men denna dag var det morbror som drack rosé och inte Lotta & Mary ;)
Mamma och hennes syster :)
Det var alldeles för länge sen jag var på Burge, stranden där jag badat så många gånger var lika fin som alltid!
Per, Fia och Casper på väg att bada...
KRAM på vår första sommarsemester tillsammans!
En stor lycka att få sitta såhär med älskade mamma som strålar som solen!
Jag och Fia badade länge!
Summergirls♥
Fia och jag letade några lyckostenar och tog med oss dom hem.
Vacker utsikt över horisonten.
På den här platån ute på klippan skulle jag verkligen kunna tänka mig ett bröllop :) romantiskt!
I stan har vi ställt till med fest varje kväll och det här var sista kvällen när vi skulle ut och fira semestern en sista gång! Jag och Fia är nöjda och glada :)
TACK tjejer för bästa veckan på sommaren!
1,2,3,4 jag är en partymyra :)
After Beach har vi hunnit med varje eftermiddag, självklart på Kallis där det ser ut såhär. Tropiskt och inte så svenskt!
Fia och jag hade en toppdag i tisdags när bandet DuoJag spelade sin första spelning av 3.
Anders, Mary, Lotta, Johanna och Fia bara ler :)
Gunnar tycker om oss!
Marre var på plats!
Min snygga A&F pal :)
I onsdags åt vi lunch på Kallis och vädret var på topp! En livsnjutare...
Eftersom jag och Fia blev försenade hem kunde vi slappa lite på stranden i lör och mötte då upp med Tobbe! KUL!!!
Visby = Rosornas stad!
On top of the world!
Fia och pattarna, haha!
Vi tog en långpromenad längs stranden och såg solnedgången. Lovely!
Hej då, Visby! Ses nästa år!

3 kommentarer:

Josefin sa...

Kan inte nog understryka hur UNDERBART du verkar ha haft det! Det var du verkligen värd min vän!

Och vad härligt att du tycker om att börja skolan igen :) Inte alla av oss som känner så... ;)

Kommer sakna dina mail på jobbet dock. Puss å kram hoppas vi ses snart!

Märy sa...

Gud vad härliga bilder!!
Huset ser ju hur mysigt ut som helst, vackert :)

Gotland är ett ställe jag definitivt vill åka tillbaka till och man blir alltid lite extra sugen när man ser bilder som dessa!

Tråkigt att du blivit lite hängig nu hemma när du äntligen fått komma igång med skolan!

Vila vila så får du ny energi igen =)

kramar från NOrr

Rocksteady sa...

GOTLAND IS THE SHIT :)

Men bilden på mig är inte okej.. haha.

Hoppas du kryar på dig!
PK