onsdag 1 juli 2009

"Woo-uh-uh-oh-wooohh det är sommar..."

...Och vi jobbar :)
Igår var det Gatufestpremiär. Ett år har gått sen jag, syster och Fia m.fl röjde loss i en vecka på stan och i Fias grymma crib runt hörnet.
I år blir det desto lugnare. Ikväll ska jag möta upp en fin respris från igår, Mary & Kalle, Jossan & Elin, Tillan och säkert några fler.. det blir nog livat som tusan på stan och jag tar en öl och sjunger med coverbandet. Gatufest som sig bör!
Igår kväll ägde 40 taggarna i allafall. Man kan lugnt luta sig tillbaka och inse att om behovet finns i framtiden kan man med all rätt hälla i sig öl och röja loss nere på stan. Inför mer städade åskådare som enkelt kan notera allt man gör.
Gulligt var det även när brudarna började knäppa kort med mobilen på coverbandet och killarna poserade vant.
När man var yngre var det bartenders och coverband man trånade efter. Sedan blev det sportkillar.... nu då? vad är inne när man är 26 år? :)
Fick en utomordentlig start på dagen ida i form av en springtur med Casper. Det var hett. Inget annat än hett och jag tog mig knappt fram. Blä! Körde lite styrka i "trädgårdsgymmet" hemma innan det var dags för jobb. 30 grader utomhus! Puh!
Fick ju en för tidig födelsedagspresent levererad till jobbet igår av min käre far - ett par värsting löparskor! Blev så himla överraskad och glad, tack snälla pappsen! Nu finns inga ursäkter längre... och mina fötter kommer förhoppningsvis inte bli mer demolerade framöver.
En hemsk sak hände igår i Uppsala. Älskade BILLY blev biten av en huggorm och mår inte alls bra... sån himla otur han har, fyller ju snart 2 år och casper som är 6år har aldrig blivit biten. Hundar kan ju lätt dö eller få allvarliga leverskador av ormbett så jag håller alla tummar jag kan för att Billy blir bättre under dagen så han blir sitt pigga, glada hundjag igen. Bra att ta med tabletter i skogen så man har ifall det händer Casper nåt sånt. Uscha.

Inga kommentarer: