tisdag 25 augusti 2009

Dax för lax

Idag fick Lotta mig att börja längta till Thailand..typiskt! hon och Mary ska dit i vinter och nu har dom fått med sig två kompisar i Sthlm och vår Andreas kanske också hakar på... Och då börjar ju Chris tankar att snurra iväg..haha, samma sak varje gång "jag vill resa till värme, stränder, solen, havet..." samma visa så fort ni säger nåt om att resa :) Men det är bra, jag och Lotta satt och drömde oss bort några minuter på UNT där jag annars hade en ganska tung dag. Imorgon ska vi fixa klart det sista med projektplanen och sen skicka in den. Idag hade vi handledning och sen satt vi och diskuterade vad som ska vara med och inte.. alla är inte eniga och det är en utmaning att göra allt tillsammans. Men det går!!! Tidningsutdelningen imorse gick bra, solen sken och alla var glada :) man blir lite torr i munnen bara av att säga "Godmorgon, 18 minuter, varsågod" 500 ggr på 1,5h!
Efter skolan gick jag och handlade mat för att fixa matlådor... Vill tipsa om något som var mycket gott och busenkelt att laga:
Lax med senapssås: Koka upp cremé fr och lite grädde (valfri mängd) tillsammans med 1 fiskbuljong Krydda med cayenne peppar och i med några skedar Dijon Senap Smaka av! i med laxbitar, jag tog 400gr Koka ca10 min, tills laxen är klar Smaka av och koka t.ex bulgur och broccoli till så har du en enkel middag som var väldigt god. Tack Johanna för tips!
Nu ska jag sova efter ett mycket trevligt samtal på msn som får mig att somna med ett leende på läpparna... och säkert vakna likadant! :) I like!

2 kommentarer:

tobias sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
tobias sa...

Vi drar, vi bara drar!
So long Sweden!
Hellooo Thailaaand!
Smoothies på stranden, buckets på verandan, svettpärlor i pannan.
Jag längtar redan. Du kirrar biljetter, jag tar med solskyddsfaktor. Ska vi säga så?
Ses på Arlanda!

ps. blev nå knas med kommentaren så jag tog bort den innan, ifall du undrar varför nån tagit bort en kommentar liksom ds.