lördag 15 augusti 2009

Helg igen!

Kan inte riktigt greppa att jag redan gått i skolan 3 veckor... tiden rasar ju fram och vad hinner man egentligen? Jag försöker vara effektiv men ibland känns det som att man inte får någonting gjort, på riktigt. Allt blir bara lull-lull runt omkring. Men så är det väl, när jag ser tillbaka på senaste 3 veckorna har det ju faktiskt hänt en del trots allt. Projektet är igång och det är ju det jag sett fram emot mest av allt! Vi har jobbat på bra i veckan, möten på UNT har gått bra och vi skriver på vår projektplan som planerat. I tisdags hade vi en hel dag om Jämställdhet och det var många intressanta diskussioner, jag kom att tänka på klassen som jag, Frida och Katta läste på SMC där läraren var feminist. Och man. Han var emot det mesta och körde på med sitt jämställdhetssnack så att vi höll på att bli tokiga. Jämställdhet i mina ögon är sunt förnuft. Feminism i mina ögon är sunt förnuft. Alltid ett ämne som triggar igång diskussioner! I onsdags hade vi budgetering och kalkylering och det är ju intressant att sitta och räkna en hel dag :) Igår var roligaste dagen. Reflektion på morgonen som jag höll i tillsammans med några i teamet. Temat var Projekmetodik och det kan ju bli rätt torrt så vi bestämde oss för att göra det lite roligt genom att dela ut ett case. 4 grupper som fick samma case - att planera en teambuildingresa till Åre och använda olika projektverktyg för att strukturera upp planeringen. Uppgiften löstes galant och alla uppskattade det :) Jätteroligt att få vara med och hålla i det hela och gå runt och lyssna på alla intressanta idéer som kommer upp. Tror att alla i teamet blev ganska sugna att åka på en resa :) På eftermiddagen hängde vi i UNTs Mediecenter och det var grymt! Ser ut som en mindre version av Cosmonova och först såg vi en film om UNT och journalistik, hur och vad man publicerar i en morgontidning. Intressant och roligt. Sen fick vi spela deras mediespel då man ska skapa sin egen framsida av UNT med bästa scoopet, bilder och text. Det var het stämning när vi tävlade mot varandra och jag och Pelle kom på delad 1a plats... så nu har jag gjort min första UNT-framsida! Igår kväll var det födelsedagskalas hos Bella, på hennes härliga takterass! Vädret var soligt så vi satt där och åt tårta och drack rödvin. Ingen middag + rödvin = snurrsnurr så jag och Lotta blev lite berusade där uppe. Anders är hemma från Hong Kong igen så han drog med oss till hans kontor där det serverades bubbel och bra musik! Vi hade jättekul, Billy var med och busade runt där inne.. Sen skjutsade Anders ner oss på BJ och varför vi skulle in där vet jag inte men så blev det... Lotta blev stämplad av en tjej så hon fick ett hål i foten. Såg riktigt otäckt ut och det slutade aldrig att blöda.. vi jagade plåster men allt jag fick var 2 glas vatten! haha, stackars Lotta hon hade så ont och hela hennes sko var dränkt i blod. Tjejer som inte kan hålla ordning på fötterna ska inte ha klackar på sig ute på krogen. Emelie fick ju också en snygg stämpling för nån månad sen så hennes fot var helt blå. Kvällen slutade med att min privata chaffis hämtade upp mig och tog med mig hem och stoppade om mig. Ibland har man tur alltså. Tack och lov! Nu ska jag på 50 års partaj i Västerås hos farbror Lars. Pappa och farfar hämtar strax upp mig och det ska bli kul att hänga lite med släkten igen! Och det lär bli god mat :) mums! Nu ska jag till Västerås

Inga kommentarer: