onsdag 4 juni 2008

25,26,26,28....

...grader alltså =) Så ser prognosen för helgen ut... Men hallå!!!!!!!!!! Sverige har förvandlats - till ett land jag trivs i när det kommer till klimatet. TACK för det. Alla går runt i bikini, klänningar, shorts, linnen, fina sommarskor och solbrillor med en glass i handen. Fiiiiiiint! Och sommaren ser ut att stanna så jag längtar efter en lång och skön helg med min älskade familj. Det ska bli mysigt och roligt! Äntligen ska jag få träffa alla, lilla Oliver till exempel som blivit så stor, tänk att han fyller 2 år i sommar. Nu ska han minsann få lära känna sin faster på riktigt =) Jag har haft en väldigt skön dag, jag och Lotta åt lunch på stan (lyx för mig som alltid tar med mat annars) och vi lyckades få ett bord i solen på Villa Romanas uteservering. Det satt en kille med världens blåaste finaste ögon mitt emot mig så jag hade nog snäppet bättre plats än Lotta =) Jag slutade jobbet klockan 15.15 och cyklade tillbaka till stan för att shoppa presenter. Jag älskar att köpa presenter, helst när det är lite oväntat och lite extra. Jag köper hellre en massa billigare saker än en enda dyr grej. Idag hittade jag en massa roligt till söta Henriette, min frisör och vän, som fyller år nästa vecka och som jag inte kommer att träffa på ett tag då hon ska ha semester och åka hem till Oslo. Hon fick en superfin strandväska från H&M som jag fyllde med saker som en matchande sjal, duschcrème, fotskrubb, ett par örhängen, choklad, Loka och två tjejtidningar. Jag lämnade väskan inne på hennes kontor så jag hoppas hon sett den nu och blev glad! Sen fyndade jag även två ramar på Gallerix som hade 50% på allt. SYND att jag inte hade bärhjälp för där inne finns så fina saker, jag som älskar foton och vill helst ha alla mina fina foton inramade. Jag hade ju tänkt göra ett fint kollage från Tahiti eftersom jag hade en massa fina bilder därifrån men nu känns inte det så roligt så det får bli USA-tema istället. Framkallade lite förra veckan för att testa och se vilken "stil" jag vill ha på bilder. Det blir bara somriga bilder kan jag lova :-) Jag och Lotta tog en prommis med Billy och sen följde hon med hem hit för att låna en klänning av mig till en fest på lördag. Kul att mina kläder kommer till användning! Innan jag gick från stan sprang jag in på MOOD för att heja på Carro som jag inte sett på en evighet. Jag hade mina misstankar och fick det bekräftat idag, att hennes pojkvän gått bort. Han fick en hjärntumör för nåt år sedan och har sedan dess behandlats och kämpat, tillsammans med Carro. Men han fick tydligen en propp i lungan för två månader sedan och överlevde inte. Jag tycker så otroligt synd om Carro, kände mig så dum som inte visste om det redan, men jag förstår att hon är stark och kan se framåt trots allt. Livet är inte rättvist, som vi alla vet och man ska verkligen ta vara på tiden man får vara frisk och kry! Nu ska jag städa och packa en väska...

Inga kommentarer: