måndag 9 juni 2008

Heta helgen!

Vaknade av ett mms imorse från Anders som upplyste mig om att det var 30 grader varmt ute!
Upp och hoppa, Chris & Fia!
Jag tyckte så synd om Fia som hostat hela natten och inte såg så pigg ut...det var ju jag som tjatat lite på henne att vi skulle ta en sväng på stan igår kväll, igen. Hon hade nog behövt en riktig hemmakväll - förlåt :-/
Jag, Lisa och Fia började kvällen på sommarkollot och där var det trevligt som vanligt. Lisa "bartendern"gjorde tjejiga jordgubbsdrinkar och vi kollade EM-fotboll och youtube!
Sen gick vi in på Oscar och dansade lite i värmen - det är ju helt otroligt att AC inte existerar på svenska klubbar!!! Jag menar, det lär ju ändå kosta en förmögenhet att hålla stället så snyggt som det är så varför inte investera i lite frisk luft och svalare temp.? Man svettas ju ihjäl där inne i trängseln och det är rätt äckligt. Alla är inte direkt fräsha kanske...!
Hur som helst så hade vi kul, Emelie kom också och dansade med oss trots att hon skulle upp och jobba! Annars träffade jag inte så mycket roligt folk men det gjorde inte så mycket..det var skojigt att bara vara ute i Sundsvall en helg för första gången på länge!
Höjdpunkten igår var annars WAKEBOARD PREMIÄREN!!!
Den gjordes i Alnösundet i 18 gradigt hav och i sällskap av pappa, Freddie och Linnea. Så kul!
Linnea kom upp för första gången och hon var riktigt duktig. Freddie är ju grym som alltid och hoppas jag hälften så högt som honom innan sommaren är slut så kommer jag vara så nöjd så!
Idag har jag varit ute på Alnö, först hos Fredrik och Jenny i deras nya fina hus som jag inte sett innan. Vilket palats!! Stort och flott med bara nya fina saker och världens finaste vardagsrum/kök som gör att jag inte vill bo i nåt annat än ett nybyggt hus i framtiden =)
Dream on, Chris....
Jag lekte lite med Oliver och sen såg jag kusin-Malins fotbollsmatch på Äppellunda och höll på att rinna bort i värmen... men det var härligt! Så många ggr man varit på fotboll och frusit.
Jag åt middag hos Fredrik & Jenny med Freddie, Linnea och Nina och det bjöds på ugnsgratinerad lax med västerbottenost (mumma!) och en god potatissallad. Jordgubbar & glass till efterrätt, det har jag ätit några gånger denna helg och det får gärna fortsätta som en trend i sommar... fick annars ett glasstips att testa Willy's egna glass i smaken Tripletto!
Imorgon är det EN dag kvar till Sveriges första EM match!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Har någon sett hört min röst nå¨gonstans..skulle vara trevligt att få den tilbaka..

Jag vill bara tala om att jag är skit ess på att hosta..spotta...snuyta mig...ha sömnlösa nätter och nte kuna prata ordetligt.

När ska jag bli bra?

Puss Du är Bäst Kerra!