lördag 7 juni 2008

Reunion!

Sitter med en kopp kaffe och en macka i köket. Nyss kommit hem från Fia där jag sov inatt. Hon har skaffat sig en lägenhet mitt i stan så det är perfekt, nära hem när man har varit ute på stan. Sen att den ligger vid något som heter "Afrohörnan" gör det hela så mycket roligare. Fast inatt döpte vi om det till "Asia corner" =) Hela dagen igår var super! Först en sväng på stan där jag träffade kusinerna och tittade på Malins gympauppvisning som alltid är på nationaldagen. Sen hem och byta om för att ta emot hela familjen på middag. Vi åt precis så mycket som jag trodde innan, massa grillat kött och goda såser och sallad. Mammas goda jordgubbssalsa är pricken över i:et till grillat! Sen fick jag även leka lite med Oliver som vägrade sova. Han ska vara med överallt och springer och busar med Casper och vill bli snurrad runt runt =) Fick den glada nyheten att han ska bli storebror, Fredrik & Jenny väntar sitt andra barn! Jag blir alltså faster igen och den här gången ska jag vara med från början och inte som nu när Oliver knappt känner sin coola faster =) Jippie! Lite senare på kvällen åkte jag, Freddie och Linnea ner på stan till en av Fs kompisar där det var förfest. Jag hängde med dom en stund, bland annat Josses kusin Dan, sen drog jag till Sara och Lisa som hade en egen fest. Vi gick sen in på Aveny där 82:orna hade reunion - 10 år sedan dom gick ut 9an! Och eftersom jag hade många kompisar i klasserna över mig så tyckte jag det var lika bra att gå! Det var röj som tusen och Matte spelar ju den bästa dansmusiken även om jag kanske saknade några godingar...men dom kommer på min fest i sommar! :-) Fullt av folk man kände igen sen gymnasiet och en del är det ju riktigt klockrena att träffa. Jag och Fia fick oss många skratt, men man tyckte väl kanske att några som var där kunde ha stannat hemma =) Jag drack bara vatten och svettades nog ut allt på 2 sek där inne för hett var det och klockan halv tre när dom stängde övervåningen fortsatte det nere och jag tror vi var sist ut av alla! Nu väntar jag på lillebror för vi ska åka till pappa och förhoppningsvis blir det wakeboard-premiär idag!!!!!!

Inga kommentarer: