söndag 29 juni 2008

Helgens fortsättning!

Grattis Spanien till EM guldet!
Tyckte dock det var en tråkig finalmatch så jag pratade med Fia i telefon istället. Grattis vännen till att du kom in, du kommer klara utbildningen galant - satsa hårt nu!!!!

Jag har tryckt i mig två kanelbullar från ICA alldeles nyss och dom smakade gott! =)

Kom hem runt fem och då trodde jag att jag skulle stupa i säng men lyckades hålla mig vaken och greja lite här hemma. Det känns som att jag har varit borta i en evighet även om det bara är sen i torsdags. Det har varit en lång och händelserik helg och jag är inte så supertaggad att jobba 11 timmar imorgon, men det ska nog gå bra... Helgen var i allafall precis vad jag behövde, komma bort från stan lite grann och tänka på annat och se en annan miljö. En mycket vacker sådan!

Körde ner till Svartmåla utanför Linköping i fredags, försökte hänga på Martin som körde MCn framför mig och det gick rätt bra =) Lite för bra kanske för vi fick stanna för Farbror Blå efter en stund. Martin räddade mig med nöd och näppe, trots att jag hellre säger att det var min charm som räddade mig ;-) Han har ju trots allt "fortkörningsförsäkring" som jag aldrig tidigare hört talas om...!

Vädret har varit bra och det var ett otroligt vackert ställe dom har där nere, skulle gärna bo så i framtiden...Där ligger Ms båt och huset ligger bakom träden...

Vi åkte wake & vattenskidor flera gånger och min träningsvärk är inte att leka med, aj aj. Det är fusk att ha en spegelblank sjö att åka på när en annan är van vid havet =)

Igår kväll åkte vi en sväng vid elva tiden och sen bastade vi och badade i sjön som låg helt stilla... Jag gick ut från bastun själv en gång och ner till vattnet och simmade ut en bit när det var helt tyst runt omkring och inte en människa i närheten.. Så himla fridfullt och jag ville inte kliva upp! Det var 17 grader i vattnet men när man kom från bastun var det inte alls kallt. Jag älskar sötvatten känner jag sådana här gånger, slippa få salt i munnen och ögonen.

Det var varmt och bra väder både igår och idag även om det kom några småskurar. Martins föräldrar, syskonbarn och systrar var också där och jag har säkert hoppat studsmatta med Hugo och Lisa i flera timmar sammanlagt =) Så söta barn och energi till tusen kan man säga! Bra att dom hoppar av sig energin istället för att spela tv spel eller nåt sånt..!

Nej, nu måste jag hoppa i säng och sova så jag orkar upp imorgon. Jag är fortfarande inte helt frisk men det går åt rätt håll med hostan och rösten.
Nu efter en så härlig helg ångrar jag lite att jag inte har någon semester i sommar. Men man kanske ska fixa en stuga först ;-)



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen...hoppas du mår bra =) Pratade med Josse igår och vi är MEGALADDADE för festen. Såååååå roligt ska det bli.

Du verkar ha haft en helt otroligt underbar helg. Jättehärliga bilder. Krya på dig nu och bli riktigt friskis.

Kram kram