fredag 27 juni 2008

Hos Malin i Nacka

Sommar & sol!!!!
Det är hundra grader varmt ute, jag och Malin försökte ligga och sola men det blev för hett så nu har vi precis ätit lunch bestående av kött, färskpotatis och avokadoröra. Mums!
Jag kom hit igår kväll och fick en drink i min hand till att börja med. Vi såg lite fotboll och sen åkte vi ner till Nacka Strand och till "J", en restaurang där Malin jobbat som ligger precis vid vattnet. Där pratade vi med hennes trevliga kollegor och några stammisar. Mera vin och en god apple martini slank ner. När dom stängde skulle Malin bara visa mig hotellet "J" där hon också jobbat, det ligger bara en bit upp från vattnet. Och VILKET hotell då! Som gjort för mig då allt är inrett med GANT prylar = rött, vitt och blått och massa stjärnor. Det var så fräscht och snyggt. Vi satt i receptionen/baren och surrade en massa med några snubbar som var där på business och sen tjejen som jobbade i receptionen. Malin var lite piggare än mig och det är så kul att se henne igen, senast var ju i L.A. för några månader sen.
Hon hade med sig två par skor som jag ska sno. Eller förresten det är tre par =)
Sen hade vi sån tur att det fanns ett rum ledigt igår så vi fick sova kvar... det var kanske världens skönaste säng. Dock blev det inte många timmars sömn för när man är på hotell måste man äta hotellfrukost. Ute i solen nere vid vattnet drack jag en latte och åt passionsfrukt, hembakat bröd och ägg. Sämre start på dagen finns ju! Njuuuuuuta!
Nu ska vi fräscha upp oss lite och sen bege oss in mot stan. Vid åtta tiden ikväll ska jag köra ner mot Linköping och jag hoppas solen fortsätter lysa! Det är kul att vara i delar av Sthlm som jag aldrig sett och här är det fantastiskt vackert. Igår när vi satt på bryggan och tittade ut över havet med alla båtar som kom och alla människor som njöt av semestern så kände jag faktiskt att HÄR vill jag bo. Rent och fräscht och svensk sommar är verkligen unikt. (men jag saknar palmerna förstås!)
PS. Har hittat en grym radiostation - 107.5!

1 kommentar:

Josefin sa...

Jag vet Chris, jag upptäckte också den radiokanalen nyligen och den är FETBRA!!! =)

Låter som att har det toppen min vän, fortsätt så! Längtar tills nästa helg...Massor av pussar och kramar!