tisdag 8 juli 2008

Slut!

Hemma från jobbet blev det idag. Har hostat hela natten och huvudet känns som bly. Mår illa och känner mig allt annat än på topp. Borde jag inte ha gått på Gatufesten kanske? Nej, men samtidigt har jag varit sjuk så länge nu att jag inte bryr mig och jag tänker hela tiden att det inte hjälper att vila. Men idag bryr jag mig. Fy! Alla säger åt mig: "Chris, du måste vila mer än vad du gör" Jag är sämst på att vila, jag vet inte hur jag gör. Jag vet att jag borde, speciellt nu när våren varit allt annat än bra. Jag har ingen energi kvar nu, jag sover för lite och jag blir inte frisk. Men jag kan inte det här med att inte göra nånting alls utan bara vila. Dels för att jag alltid har massa saker jag ska göra hela tiden, allt ifrån laga mat till att blogga och greja här hemma...(superviktiga saker med andra ord..hm) Men sen också för att det är jobbigt att "bara vara" när man är själv. Självklart är det skönt ibland men jag tycker ju om sällskap och jag börjar alltid tänka på sånt som är mindre roligt när jag är själv. Har jag någon hos mig går det lite bättre att förtränga jobbiga saker. Men många säger ju till mig nu att jag gör för mycket hela tiden, att jag måste varva ner och det stämmer. Idag har jag ett stort projekt som jag inte ens orkar förklara för det är så drygt, men det måste göras även om jag är sjuk. Om jag inte är piggare imorrn ska jag ägna dagen åt att vila och ta hand om mig själv. NU vill jag verkligen inte vara sjuk längre, jag orkar bara inte och jag längtar efter att kunna träna och må bra igen. Uscha... Ska dricka 10e koppen te nu och ta några Panodil. Läkaren sa att burken skulle räcka i ca fem år... jag har snart tömt den på två veckor =(

Inga kommentarer: