onsdag 30 juli 2008

Var det nånsin vår?

Snart är juli slut. Månaderna betas av i ett rasande tempo som vanligt. Här går det undan och lediga stunder är aldrig lika med stillasittande stunder för min del. Det känns både skönt och lite jobbigt att tiden går fort men framför allt måste jag l u g n a ner nu i höst. Och då menar jag inte att jag måste ha dagar då jag ligger i sängen och läser böcker för det är inte alltid avkoppling för mig. Jag kommer alltid ha en fullspäckad kalender, det är något jag väljer för att jag älskar att hinna med så mycket roligt som möjligt. Vem vet, om 5 år kanske jag fått en konstig sjukdom och inte kan göra allt jag vill. Sånt kan faktiskt hända.
Efter världens jobbigaste vår rent känslomässigt vill jag inget hellre än att bara få ett nytt liv. Men ett nytt liv får man inte bara, det vet jag. Det kan inte heller köpas för pengar i det långa loppet. Så nu gäller det att hitta energin som krävs för att göra det som kallas för att skapa. Jag vet vad jag vill ha men jag vet inte hur jag pusslar ihop alla bitar ännu och jag har inte funnit alla bitar ännu. Men det kommer.
“När du kan sluta, vill du inte. När du vill sluta, kan du inte.”
Jag ser faktiskt fram emot hösten. Gör någon annan än My det? :-)
För första gången i mitt 25 åriga liv tycker jag inte att det gör någonting om sommaren tar slut imorgon. Det får gärna bli december nu. Fast inte heller gör det mig något om det är 25 grader och sol hela kvällen imorgon... :-)

Inga kommentarer: