torsdag 11 november 2010

En liten dal

Det svängde lite neråt idag för jag har haft en jobbig dag om man jämför med igår. Tungt.
Supertrevligt frukostmingel som vanligt i allafall, ni som inte varit på VAKNA UPPSALA borde verkligen ta och gå dit. Det är gratis och du träffar massa glada människor och får lyssna på intressanta personer som berättar om sitt jobb/sin verksamhet. Idag var det bland annat Knut Knutsson som är känd från Antikrundan och hur hett låter det? Inte hett alls men han var skitrolig :)
Och marknadschefen i Enköping kunde man inte heller tro att han var så skojig, men han körde ett mycket bra framförande där han berättade om tillväxten i Enköping som är känd för att vara så mycket bättre än många andra kommuner (ja, Uppsalas bl.a)! Kul att han nämnde entreprenörskapets betydelse i skolorna. Big like!

Efter frukosten var det möte angående ett event vi troligtvis ska ha i februari med ett roligt tema. 
Sen var det lunchföreläsning med Marknadsföreningen på Hotell Gillet och den var jättebra:
"Fluga, trend eller nytt beteende?"
Katarina Graffman är filosofie doktor i antropologi och en erfaren konsumentantropolog. Sedan 2007 driver hon Inculture. Katarina arbetar med att hjälpa företag med konsumentnära strategier vad gäller affärs- och varumärkesutveckling. Under 2009 utkom Katarinas och Jonas Söderströms bok Konsumentnära varumärkesutveckling (Liber).
Jag tar bland annat med mig ett av hennes citat:

"Människor säger inte vad dom tänker,  vet inte vad dom känner och gör inte som dom säger"

Det stämmer ofta tycker jag. Kommunikation - den eviga gåtan :)

Ja, så det jobbiga idag har handlat om att jag pratat med mäklare var 5e sekund och budat och hållt på. Att det ska vara så svårt att vinna en budgivning. Jag tänker minsann vinna en snart!!! det är ingen idé att deppa men jag blir lite trött för det tar mycket energi som jag vill lägga på annat. Tur är det ju då att jag har vänner som gör mig glad och det ska jag tänka på när jag lägger mig nu.  Martin och Gunnar fixade ett leende på mina läppar igen, TACK! Bästa botemedlet mot lite depp är faktiskt en väns upplyftande ord, kanske en komplimang, en kram eller ett skämt. Imorgon är det fredag och då ska jag vara en glad och pigg Chris som tänker ha roligt från morgon till kväll!


Inga kommentarer: