onsdag 3 november 2010

Mörkare tider

Vinterfrisyren är här och jag har äntligen vågat gå och klippa mig hos någon annan än Henriette. Usch, det var inte kul och han fick inte direkt se en superentusiastisk Chris efteråt. 
Vi får väl se hur jag trivs i nya frippan, det kan bli ett litet återbesök.

Då var det bara att invänta snön då...
Pissregn i ett dygn nu, snälla kan det sluta jag orkar inte frysa och bli blöt...
Som tur är skiner solen inom mig och det är väl det viktigaste!
Såg "The Social Network" ikväll med Johan, Lottie & Jonas. Bra film, se den!
Häftigt hur relationer och vår kommunikation utvecklas med hjälp (eller stjälp) av Facebook och liknande siter. Är det positivt eller negativt varierar ju och relationer som inte sträcker sig längre än till internet har jag aldrig varit intresserad av. Och Facebook är ju ibland bara en enda stor FAKEbook och öppen arena att kliva in som en annan person på, eller visa ditt rätta jag. Men egentligen, vad gör det om vi alla är medvetna om det och kan hantera det?
Min blogg startade jag för att jag bodde i USA och ville ha ett snabbt och enkelt sätt att rapportera hem. Men sen har den hängt med... Nu är den en rolig minneslapp för mig som gör saker hela tiden, det är kul att gå tillbaka och se vad jag gjort senaste åren även om jag aldrig skulle skriva om allt jag gör. Det skulle ingen vilja läsa om heller så det är ju tur :)

 Saknar havet, värmen och kakorna!
Och Frida så klart, när kommer du till Sverige kvinna?

Inga kommentarer: