söndag 28 november 2010

Thanksgiving & advent

Det var ju Thanksgiving i torsdags!
För tre år sen firade jag det i Florida med John & Barbara. Jag bodde i L.A. då och dom skickade flygbiljetter till mig så jag kunde åka och hälsa på dom. Jag tror att den högtiden endast är till för att frossa i mat... ännu mer än vad amerikaner alltid gör!

Jag satt i köket och åt Barbaras goda mat och drack martinis, dumt att klaga!
Vi åkte till St Augustine, USAs äldsta stad och där har jag varit förut, väldigt mysigt och charmigt men självklart med inslag av smaklöst pynt. Här i form av en blyg julgran.

Barbara hade precis köpt en ny bil när jag var där.. en cool liten blå sak som jag fick köra runt i!
Bostadsområdena i Florida är fina som ingen annanstans där jag varit. Längtar dit igen!


Idag är det 1a advent och jag saknar min familj jättemycket. Ibland känns avståndet mellan Uppsala och Sundsvall lika långt som mellan L.A. och Sundsvall.
Mamma och Per kom hem från Istanbul igår där de varit på en välförtjänt semester en vecka.
Längtar tills vi ses, när det nu blir...
Nu ska jag gå och titta på 1a advents fyrverkerierna vid Slottet. -13C och massa snö ute!

Inga kommentarer: