måndag 15 november 2010

Mat,vin,mat,vin,mat,vin i helgen!

I fredags var det en extra rolig arbetsdag! Jag och Lottie åkte först till Älvsjö för "Det goda köket"-mässan som anordnas av Allt Om Mat. En mat- och dryck mässa som jag också skulle vilja kalla gratis fyllemässa! Det var inga snålisar som stod i montrarna och gav ut provsmak på både det ena och andra. Och gott var det!

Jag tyckte att det var en bra idé att ramla in i en chokladfontän. Och det var innan vinet gjort mig tipsy. Vit choklad rann över mig... och den stackars försäljaren hade svårt att sälja in "världens största chokladfontän" till eventbrudarna efter allt kladd!
Choklad i all ära. Det är ändå vin vi älskar!
Nu finns den i rött och det var godare än det vita!
Vinet tog aldrig slut :)
Och sen hälsade vi på en ny samarbetspartner i deras snygga bar!
Där bjöds det på goda ekologiska drinkar med ingefära och äpple. Riktigt gott!
Vi träffade många trevliga leverantörer och fick massor av inspiration till nya event så det var en väldigt bra mässa. Vi testade Kajsa Bergqvist's vin och hon kan ju betydligt mer än att hoppa höjd, imponerande att byta karriär från sport till vin :) Och snygg var hon i sitt korta tokblonda hår.
När vi var nöjda och i fin form skrattade vi oss in till Stockholm och tog en after work på Vassa Eggen, East och Friday's. Otroligt bra ställe Vassa Eggen, maten var över förväntan och värt några extra kronor jämfört med vanlig Uppsala aw :) Jag och Lottie fick en väldigt trevlig stund själva, det är inte så ofta vi kan sitta ner och prata annat än jobb så det uppskattade vi verkligen. 
Sen kommer jag ju aldrig dricka en Mojito på East igen. Gräsmatta med is kan man kalla den :)
Sen efter det hade vi ett litet late nigh-möte med efterföljande utgång med ett gäng trevliga killar!
Och på lördagen var det ännu mera god mat och dryck. Fredrik och Alex bjöd oss på en kick out för sommarprojektet och den var väl värd sin väntan!
Det var så himla kul att träffa killarna igen, länge sen vi fyra umgicks, och dom överraskade oss med champagne och varsin jättefin tavla med ord och kommentarer från våra Sommarlovsentreprenörer. 
Vi coacher fick 4,7 av 5 i betyg från våra 140 ungdomar och det känns verkligen bra och roligt :)
Jag är så stolt över vad dom presterade under sina veckor med oss, hur dom kämpade och vågade! jag vet att många av tjejerna och killarna utvecklades massor i tron på sig själva och sina idéer och det betyder så mycket för oss att få veta. Att tro på sig själv när man är 18år är inte helt självklart. Att våga följa sina drömmar och sin magkänsla kan ta många år. Men bättre sent än aldrig!

Killarna skämde bort oss med världens bästa middag på JAY FU'S i Uppsala. Jag har aldrig varit där förrut men kommer gå tillbaka så fort jag sparat ihop lite lyxkassa!
Vilken mat vi åt, rekommenderas varmt! Köket är "Amasian" och den korsningen hade jag aldrig testat förrut men det var ju godare än det mesta jag ätit på restaurang tidigare.
Lottie hugger in på oxfilé, gris, vagu, entrecote och allt vad vi nu fick i oss!
 
Sen gick vi till mysiga loungen Hodja och drack drinkar, pratade i timmar och skrattade åt en massa tok. Kul att se Alex med en drink i handen, det har jag nog aldrig gjort förut. Lite mer fest och lite mindre träning i hans liv för tillfället gör honom bara gott!
Tack underbara vänner/kollegor för en jätterolig kväll och ett grymt genomfört sommarprojekt! 
Sommarlovsentreprenör 2011 kommer bli ännu bättre oavsett om ni har oss som coacher eller inte. 
Kör hårt!

Helgen avslutades med mera mat och vin, när jag inte trodde att jag kunde få i mig mer av allt gott. Men jag och Lottie hade bjudit hem underbara Ann på middag och fick dessutom Peran och Jesper på blixtvisit så vi hade en väldigt trevlig stund hemma hos Lottie. Ann är guld värd att ha som vän, hon inspirerar mig och sprider sån glädje och värme. Och hon är så himla rolig att sitta och prata med, jag ska också vara så klok, okomplicerad och glad när jag är 50 år.

Nu har jag Freddie på besök ikväll, vi har kollat fotbollsgala och jag har varit på en visning av en lgh som det blir till att buda på. Jäkla projekt det där, jag blev skitless förra veckan men det är ju bara att ge sig in i matchen igen... in it to win it :)


1 kommentar:

Madde sa...

Hej Chris! Trillade in på din blogg. Det är så roligt och uppfriskande att läsa vad du gör. Grattis till framgången!

Kram