måndag 22 november 2010

Helg i en stuga på landet

Lisa's föräldrars stuga fick finbesök i helgen!
Och det snöade massor, helt underbart!
5 tjejer. 1 dygn. Inga konstigheter...

Mysig lunch, Anna och Johanna håller värmen fast det var inte så kallt. Runt 0 grader ute och vi gick en skön promenad efter maten. Sen gjorde vi fina snölyktor!
Sen åkte pysslet fram :) vi gjorde varsin "vision board"...nåt som för mig är en påminnelse om allt fantastiskt som livet erbjuder och saker som jag ser mig själv göra eller leva efter. Mycket klipp och klistra och vi kom in på många härliga samtalsämnen, något som också är meningen eftersom man bildsätter sina tankar och visioner. Så har du inget för dig en förmiddag så dra fram några gamla tidningar och en sax :) garanterad energipåfyllnad!
 Vi lagade suveränt god fisk- och skaldjurssoppa, pratade och drack vin tills det var dags att sova...
...framför elden :)
Vi skrattade till sömns och det finns inget bättre än att tillbringa tid med sina bästa vänner. Vi kom på massa nya affärsidéer som vi kanske tar tag i om vi inte kommer på några ännu bättre längre fram :)
Det är så härligt att kunna prata drömmar, framtid, nutid, minnen, idéer, möjligheter och kärlek när man inte har en enda tid att passa eller att nån ska iväg. Jag stängde av mobilen och bara njöt av att vara HÄR och NU. Lättare sagt än gjort för de flesta men jag blir bättre och bättre på att leva som jag lär. TACK tjejer för en underbar helg, kom hem med hur mycket energi som helst -
"thoughts become things".
Såhär blev våra fina vision boards:
gissa vilken som är min? 

Avslutade helgen med att gå med My på Patrics grymma dansaerobics som alltid gör mig på ännu bättre humör!
Och sen åt jag middag med Henriette, Peran, Andreas och Kristoffer, en supergod sallad!
Sen gjorde Per ett tappert försök att få mig att se på PREDATORS. Men den gubben gick inte, jag föreslog byte till Solsidan efter en halvtimme. Och vann den striden :) 
Vår filmsmak har aldrig delats och kommer aldrig att delas. Tur vi tycker om varann ändå!
Nu är jag så laddad jag kan bli för en ny vecka på jobbet. Det är mycket som ska fixas och sen kommer lön nummer TVÅ. Väldigt välkommen! Handpenning ska betalas snart tar man ett litet lån också :)

Inga kommentarer: