torsdag 11 november 2010

Vänner, vin och väldigt mycket glädje!

Jag tyckte ju att tjejerna gjort det väldigt bra som lyckades överraska mig med Strömstedt-kvällen så jag kunde inte ana att jag skulle bli lika överraskad fredagen därpå...
Henriette och Lisa kom hem till mig för att äta gott och snacka skit. Då säger Henriette att vi måste gå över till Per för att kolla på nåt.. jag blir såklart irriterad på Per som har en förmåga att lura mig ofta och lika gärna skulle kunna ha drivit med oss.
Men icke... när vi kommer in står bordet dukat och Mary, Andreas och Kristoffer hoppar fram från sovrummet och skriker "grattis till examen!!!!!!"
Och då har dom alltså fixat middag, paket och skumpa till mig :))))))
Så det var bara att ringa över Lisa och sen Gino som kom från Göteborg och hugga in på buffén!
Jag har så fina vänner, höll på att börja gråta för jag blev verkligen rörd och glad.
Och väldigt överraskad vilket är ovanligt för lilla kontrollfreaket Chris :)
Älskar er alla♥Tack!

På lördags morgonen drog jag och Gino till Stockholm. Jag skickade galningen på Fia och dom fick roa sig själva en stund medans jag mötte upp brorsan som också gav mig en examenspresent i form av en bok av en föreläsare han haft -  "Life Entrepreneurs" om hur du kan appliciera entreprenörskapstänk på allt i ditt liv. Ser fram emot att läsa den!
Sen åt vi lunch med dom här sötnosarna!
Farfar och Ritva var i Stockholm för att se Jerry Williams och bo på hotell. Jag försökte bjuda på lunchen men det fick jag inte... och sen tyckte farfar att jag och Ritva skulle ha dom här fina vantarna så vi fick varsitt par :) Tack supergulliga älskade farfar!
Jag fick så fina komplimanger av farfar och han är så glad och pigg, underbart att se!

Sen mötte jag upp Gino och Fia och vi drog hem till Emelie och Sara för att styra upp oss inför Halloweenfest nummer 2. En rolig maskerad signerad bästa pysselbrudarna Madde & Sara!
En scen som förvandlats till kyrkogård av den goda och den onda fen :)
Jag (som söt nyckelpiga) hittade ragg direkt!
Fia kom direkt från 80-talet och Gino återuppstod från dom döda!
My som världens finaste lejon!
En sexig brud och en snygg pirat!
Jag och snygga Fia dansade runt och skrattade åt hur alla såg ut, det går ju inte att känna igen folk som är utklädda. Nu är det nog med maskerad för i år, kanske ska vara mig själv lite mer framöver... :)

Utöver detta har jag sprungit runt på lite visningar, imorgon kanske min boendesituation går i lås. Jag håller tummarna!
Var på hiphopkonsert ikväll - GAME kom till Katalin och röjde loss. Riktigt skön stämning, den påminde mig om Hollywood :) men sen var väl inte konserten den bästa direkt, 40min och han tror han är bättre än vad han är... och han drack en liter Grey Goose på scenen (om det inte bara var vatten) och det var lite patetiskt. Som en collegefest, där det ändå är ok att köra shotrace.
 Jag och Jonas älskar hiphop båda två och vi stod där och gungade...
...men när han går vidare ut på stan och röjer går Chrisan hem och lägger sig :)
Dags att sova för länge sen, imorgon är det frukostmingel 06:45 på UKK!

Just ja, jag, Lottie och Lisa fick gå på Pär's härliga föreläsning idag och det gjorde min dag! Att springa runt runt och fixa en massa på jobbet och samtidigt buda på lägenheter är ganska tärande så att få sitta ner och lyssna på en person som sprider glädje, inspiration och massa feel good var precis vad jag behövde! Skratta är det bästa jag vet och jag har haft en jätterolig dag idag, tack alla ni som förgyllde den och tack mamma och Per för all support!

"Handling leder kanske inte alltid till lycka, men det finns ingen lycka utan handling"

1 kommentar:

Frida sa...

Jag tycker du är jättefin i din nya hårfärg! Jag tycker t.o.m att du ska färga ännu mörkare!!!!!!!! :)