fredag 27 mars 2009

Årets brädpremiär!

Imorse klockan halv tio var jag redo att gå ut och möta Sälen och Tandådalens backar! Sist jag var här var år 2001 med Carro, en Uppsalatjej som jag tyvärr inte umgås med längre men som jag hoppas träffa nåt snart. Vi har haft mycket kul ihop och bor ju bara 5 min ifrån varann... Hur som helst, det har varit skitkul att åka bräda men vädret var lite...snöigt kan man säga!
Sittliften mot toppen, jag åkte mest i backen som inte syns i skogen till höger om liften. En svart backe med väldigt bra underlag idag! Mina stålkanter var grymma!
Uppe på toppen. Varmt och skönt. :)
Dagens citat som stod skrivet på en talva vid liften. Skön unge eller vad!!!!!
Klockan 15 såg det ut såhär när jag åkte... jag såg i stort sett ingenting och köra snowboard i blindo är kanske inte det bästa. Jag gav upp och åkte hem en sväng för att få uppdateringar från skolan. Snackade med Emma och vi gick igenom var fokus ska ligga nästa vecka. Det närmar sig eventet nu...hoppas ni kommer!
När Naja kom hem från jobbet drog vi till After Skin där han Magnus Bäcklund från FAME uppträdde med nåt coverband. Han är ju grym på att sjunga men jag kände knappt igen honom...långt hår och mössa och långt ifrån melodifestivalen... Filmade en snutt för det är bara på after ski som folk röjer i skidkläder och är helt galna.... jag drack inte ens en öl utan stod bara och beundrade folket. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Tyvärr stängde dom kl.17 vilket är extremt tidigt för att vara after ski men jag antar att de vill försöka minsta fyllan. Det sista vi ser är hur ett par som stått och råhånglat i ca 15 min bara ramlar rakt in i bord och stolar och ner på golvet.. hahahaha.. önskar jag hade filmat det för det såg hysteriskt roligt ut. De var inte nyktre på en fläck, speciellt tjejen som knytit ihop båda sina pjäxor med ett snöre. Smart. Det borde finnas en åldersgräns på alkohol. En ÖVRE gräns alltså! Typ 40 för vissa.

3 kommentarer:

Märy sa...

vad härligt med Fjällen bilder!

Och vad skönt att din själ fick lite fjäll-luft :)

Kram kram

Katta sa...

Det var det basta citatet jag hort pa lange!!

Vad harligt det ser ut! Kom hit sa drar vi till Big Bear :)

Mrs Thinkalot sa...

Jag diggar ungens citat. Det måste jag säga!