onsdag 18 mars 2009

Vänner är det bästa!

För drygt två månader sen kände jag inte de här härliga tjejerna som jag tillbringat ett dygn med nu, nonstop. Vi fick en idé om att vi behövde komma bort från stan (den stora,haha) och samla kraft och ny energi inför projektet. Så vi bokade in en ganska spontan tjejkväll ute hos Johanna på landet (7 mil från Uppsala rakt ut i ingenstans). Så igår efter skolan tog vi två bilar och körde hem till henne där vi först lagade en tacodinner med jordens godaste gucamole, den slår till och med Chipotle's (mitt favvo tacoställe i L.A.) så det receptet måste jag få av Johanna!
Snygga Projektledaren för det projektet som jag är med i... Emma!
Efter middagen var det dags för smink. Johanna säljer Mary Kay så alla fick sminka av och sminka på och testa en massa bra produkter. Händerna och läpparna fick sig en ljuvlig behandling som jag tror jag måste köpa!
När man har tjejkväll när man är liten så sover man alltid över så det var en nostalgitripp när vi la ut en massa madrasser på golvet i ett av de stora fina sovrummen. Jag tänkte tillbaka till alla fotboll- och basketcuper man varit på, alla klassresor och sen alla övernattningar hos kompisar. Det är så mysigt att krypa ner och ligga och babbla länge. Först hade vi lite kuddkrig som killarna i klassen var så övertygade om att vi skulle ha. Vi var dock fullt påklädda!
Carro, Emma, Lottie och Emma i sina pyjamaser imorse när vi vaknade av SOL!
Såhär härligt var det utanför köksfönstret!
Imorse klev vi upp och bakade scones och åt en riktig lyxfrukost. Alla som känner mig vet att jag älskar att äta stora frukostar och gärna sitta länge och snacka och ta det lugnt. Det här var världens bästa start på dagen. Måste göras oftare!
Ingen ville åka tillbaka till stan när det var så härligt väder och innan vi åkte såg vi till att ha bokat grillfester på deras mega altan (inte den på bilden utan en med tak) för det kan inte bli bättre! Är imponerad över Johanna och Alex som är 25 år och har varit tillsammans i 10 år, köpt hus ihop långt utanför stan och satsar hårt på varsin karriär. coolt att få det att funka!
Men dagen slutade inte där... Jag, Emma och Lottie tog en långpromenad när vi kom hem. Vi gick runt i Berthåga där jag alltid promenerade med Naja när hon bodde i Uppsala. Solen sken och det var superskönt ute! Totalt gick vi nästan två mil idag och det är rekord på det här året kan jag lova. Äntligen börjar det bli promenadväder igen!
Jag och Emma tog en vända längs ån innan vi gick hem. Fullt av folk som satt och fikade och njöt av solen!
Min port :) De byter fönster just nu och snart får jag nya fina rutor utan fågelskit på! Yey!
Så jäla ball i mina glajjer som jag invigde idag!
Vi gick på en jobbmässa på Fyrishov på eftermiddagen och det var kul. Inspirerande till vårt event och sen också nyttigt inför jobbsökande. Pratade bland annat med Man Power och ett företag som säljer juice som görs på Noni, en frukt som växer på Tahiti....intressant! När vi var klara gick vi hem till Emma och planerade morgondagen lite, jag är ju Vice PL så jag försöker stötta så gott det går men vi kan ju inte styra och ställa med allt. Totalt är vi 16st i gruppen och alla vill ju jobba! Emmas kille och hans polare såg hockey och vi alla käkade hemmagjorda hamburgare som var grymma! Hur kan man gå till Max eller Donken när man kan göra så goda burgers hemma?
Är så glad att jag träffat Emma & co: för vi har verkligen kul och jag hoppas det håller i sig hela utbildningen för just nu tvekar jag inte det minsta på att jag hamnat rätt! När man mår dåligt är det så viktigt med bra folk runt omkring och jag uppskattar att jag har så fina vänner. Ni betyder ALLA så mycket för mig och speciellt nu är jag glad att jag har er. Kärlek! ---- saknar dig, mamma! ♥

Inga kommentarer: