söndag 1 mars 2009

Nu Mars, sen April och våååååår

Skönt att de tyngsta vintermånaderna är över. Fick jag välja skulle jag gärna tillbringa varje januari och februari på varmare breddgrader för det är då jag har som minst energi och mörkret kan få mig att bli deppig och bara må allmänt piss. Men samtidigt vill jag inte vara utan de här dagarna som verkligen kan lyfta en och när solens strålar kommer tillbaka och våren närmar sig. Igår fick man ju nästan vårkänslor bara av att titta ut och i vår har jag mycket att se fram emot. Malin och Fia kom förbi en snabbis i morse och påminde mig t.ex om en rolig händelse vi ska göra tillsammans i maj :) Jag är fortfarande inte på topp, trots att det känns som att jag varit hemma på lite rehab. God mat, mys med familj och släkt och inga måsten i helgen. Välbehövligt. Är lite orolig för min svällda hals, kanske borde gå till doktorn och ta halsprov. Men det kostar 300 spänn som jag gärna sparar om jag inte måste dit. Dumsnål som man är. Idag har jag promenerat med Casper, sett kusinens fotbollsmatch tillsammans med farfar, sett syster rida sin häst, haft besök av faster, farbror, kusin och farfar och det viktigaste av allt - jag har gosat med familjens senaste tillökning - ELLIOT, den sötaste bebisen som finns :) Jag, mamma och Per åkte ut och hälsade på familjen som nu är fyra och det var lite krig om vem som skulle få hålla underverket. Så mjuk och go och så himla liten. Jag älskar dig redan lille man och du var väldigt lik din storebror! Ikväll har jag ätit potatisgratäng och entrecote och jag tog ett glas rött till det för att njuta lite extra. Det smakar alltid så gott här hemma och sen fick Per lite vinsällskap också. Imorrn åker jag hem och mamma och Per åker tillbaka till Umeå på tisdag morgon. Mamma har det kämpigt och det skär i mig när jag ser henne lida och inte kunna äta :-( usch! Tänk att man har fått vara frisk hela livet utan större problem. Tacksamt. Jag och mamma pratade om hur man förändras när sjukdom blir en del av livet och hur man kan hantera kriser av olika slag. Jag tycker om att diskutera med min kloka mamma. Nu ska jag försöka gå in och ge syster en kram, hon mår inte så bra just nu och jag gör det jag kan för att hjälpa henne men känner mig ganska maktlös. Lillasyster, du är en kämpe du med!♥

1 kommentar:

Anonym sa...

Och du är en kämpe du med!

Har fastnat i första säsongen av Prison Break på DVD-box nu och där kommer det återkommande "You gotta have faith, kid" och precis så är det! Hav hopp!

Synd att vi återigen missade varandra men jag är glad att du fick kvalitetstid med familj, vänner och snö här uppe!

Får höras igen framöver, bruden :)

Många vinterkramar från back-in-Sundsvall