måndag 2 mars 2009

Skumbad

Var hos läkaren idag, hon fick ett återbud så jag blev inkallad vilket var väldigt skönt. Hon tog hals- och näsprov (skönt att få en sticka inkörd i näsan igen, Fia...) och klämde och kände en massa. Jag har varit svullen på utsidan av halsen och det har gjort ont att svälja. Tydligen beror detta på att mina hals- och nackmuskler är stela som tusan. Jag kved när hon böjde mitt huvud åt sidan samtidigt som hon klämde på musklerna. AJ! Det här i sin tur beror på nåt som kallas stress. Jag tycker det känns dumt att jag ska drabbas av det här, jag som vet exakt hur farligt det är med negativ stress och långvarig stress. Och jag har försökt att varva ner och verkligen lyssna på min kropp senaste månaderna. Men tydligen inte tillräckligt. Jag vet ju vad jag går igenom just nu, har nog aldrig haft sån här press på mitt psyke som jag haft senaste året och det tar man väl stryk av. Mer än jag kan tro. Jag har ju varit konstant trött, hängig, deppig, ofokuserad, haft ont lite här och var och inte orkat saker som jag normalt orkar och som jag vill orka. Så nu ska jag vara ännu mer uppmärksam. jag tog ett långt bad nu och verkligen försökte slappna av. Tack Fia för dina bra tips, det är bra att du säger åt mig! Imorrn ska jag tillbaka till läkaren och ta blodprov för att se om jag ändå har nån infektion och behöver medicin. Jag håller tummarna för att det inte är så! CARPE DIEM!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej min ängel!
Jag har fixat så jag kan komma till dig på onsdag.
Det blir mysigt bara få mysa lite med dig!

Puss puss din andra halva*

Anonym sa...

Hoppas det gick bra hos läkaren vännen! Tänker på dig och din familj.

Snart får vi iaf ses och glömma alla bekymmer för en kväll och bara ha roligt =)

Kramar på dig LA-babe!

Milla sa...

Hej
jag har precis samma känsla, halsen känns svullen, lite svårt att svälja, och örat känns täppt.
Jag ska lyda dina råd.
Kändes skönt att hitta din blogg när jag sökte på halsbesvär.

Styrkekramar från nån som inte vet vem du är men som tackar för att du kanske hjälper mig i min situation.
// Milla