torsdag 26 mars 2009

I Sälen för själen!

Ibland får man ett telefonsamtal som blir direkt avgörande! Naja ringde mig för några veckor sen och frågade om jag ville följa med henne till Sälen den här helgen. Hon ska jobba och jag kan slappa för billig penning tack vare Aftonbladet! Jag tvekade inte en sekund och kan redan nu säga att det här är vad jag behöver. Komma bort från stan och få lite kvalitetstid i naturen! Här är vi i bilen, i Falun, på ICA Maxi-parkeringen, ätandes lunch i solskenet! Tack min vän!
Jag bara gapade när vi klev in i stugan. Ca 90 kvm och det här vardagsrummet vill jag aldrig lämna.. Tätt efter havsutsikt kommer helt klart fjällutsikt på min topplista över utsikter! Solen har strålat hela eftermiddagen och vi tog en prommis när vi kom upp hit till Tandådalen. -4 grader och väldigt lite folk
Vi bor på övre våningen och panorama-rutorna pekar rakt mot Hundfjället!
Sporty-Naja lycklig i fjällen!
Det här lugn för mig. Naja åkte på en jobbgrej vid kl.19 och innan dess bastade vi och njöt av vårt hem för helgen :)
När hon åkt fixade jag lite middag till mig själv, åt den framför datorn medans jag läste på lite om vårt projekt som jag skulle jobbat med idag. Känner mig lite taskig som lämnar gruppen men jag vet att de ringer om det är något och jag har ju min lilla laptop med :) Jag har verkligen njutit av lugnet ikväll, helt tyst här, jag har backen utanför fönstret och jag kan bara sitta inne och tänka. Och äta lite godis :) Man undrar ju varför man inte gör sånt här oftare? Kanske skulle man inte uppskatta det lika mycket då, men jag kan verkligen inte riktigt koppla av hemma. Nu sitter jag och tänker hela tiden "ner med axlarna, slappna av, tänk inte för fort" och det funkar ju. Och det är viktigt att inte alltid vara så tillgänglig. Och imorrn ska jag åka bräda!!!!!!! Det var 3 år sen sist, då var jag och Eddie i Åre och åkte. Har många soliga minnen med honom därifrån, lyckades pricka in strålande dagar flera gånger och då är ju Åre som bäst! Nyss bröts stug-tystnaden av att Najas pojkväns pappa+bror+2 kompisar dök upp. De ska göra oss sällskap i helgen. Ett trevligt och glatt gäng från Nässjö som jag troligtvis kommer åka med i backarna imorrn när Naja jobbar hela dagen. Fick en jätteglad nyhet nyss också - Johanna och Lars kommer upp hit imorrn! Det var ju mitt mål i vinter, att få åka till fjällen med Naja och Johanna, mina fjällälskande vänner. Och nu kommer jag att nå det målet. Jätteroligt! Nu ska jag ta hand om själen lite och dricka mitt goda te som jag tog med. Samma te som vi gav tjejerna i fredags, det heter "Studio 54". Tack My för tipset! :) Mamma, jag tänker på dig!♥

Inga kommentarer: