tisdag 3 mars 2009

Hjälp, vad gammal jag blivit!

Inbjudan till klassåterträff i maj damp ner i brevlådan. 10 år sedan jag gick ut nian. Oh my God, 10 år sen!!!! Jag minns min skolavslutning i 9an väldigt väl, att jag tågade in i Alnökyrkan brevid Magnus Söderlund, min bästa killkompis hela högstadiet. Men som jag sen dess knappt sett! Jag minns att prästen kom in i kyrkan med en stereo på axeln och musik på högsta volym. En cool prälle alltså! Jag minns att det var soligt och att vi tog en massa kort på ängen nedanför kyrkan. Jag hade varit avundsjuk på Emelie och E-K som fått gå i den roligare klassen. De grät och kunde knappt skiljas åt medans jag tyckte det var skönt att äntligen få börja en mer vuxen skola där förhoppningsvis alla i min nya klass skulle vara mer motiverade och mogna (och det var dom tack och lov!). Jag minns också att jag fick precis den ringen jag hade önskat mig, av pappa, och den använder jag fortfarande nästan varje dag. I den står det "Från pappa 6/6 1999". Högstadiet var en helt ok period i mitt liv, men jag gick alltid runt med en känsla av att jag ville så mycket mer än mina klasskompisar, tyckte dom var omogna. "Not better but bigger" kände jag mig ungefär :) Jag trivdes bättre på basketplanen än i skolan, om det inte var engelska på schemat. Jag minns ju alla vårshower då vi dansade. HAHA, vi var Backstreet Boys, 2PAC, Men In Black bland annat. Och sen gjorde vi nån kass sketch. Jag minns den stora lärarmiddagen vi hade i oktober som var årets fest för alla nior. Då gifte sig min mamma och Per så jag missade alltihopa och var rätt sur över det en stund! Jag minns en hel massa garv i korridorerna med Emmi, E-K och Jossan. Och Fia såklart, det var i de korridorerna som vi lärde känna varann och fann varandra :) Det är jag såklart gladast för! Jag hade ju lika gärna kunnat byta skola och missat en stund med dig (vi kände ju varann innan i och för sig så du hade inte kommit undan!) Och jag minns en grym lärare vid namn Helena Stawe. Hon var en krutkärring som var helt galen och alla älskade henne! Undra vad hon gör idag? Den 23 maj får jag alltså se vilka det blev folk av och vad alla sysslat med. Just nu ser jag mest fram emot att få träffa de jag faktiskt har kontakt med idag från skolan men som jag väldigt sällan träffar. De gick inte i min klass någon utav dem. Men ändå, jag har ju aldrig haft problem att prata med folk en hel kväll så det ska nog gå bra. Klart jag ska gå! Och Jossan, vi får röja loss rejält och jag tycker fortfarande att INTRO borde göra comeback, haha! Bring back the memories!

Inga kommentarer: