tisdag 10 mars 2009

Vad ere som sjer??

Det ska ju bli vår nu - inte vinter igen!!!
Vaknade upp till SNÖ och blev inte glad...ser fram emot soliga dagar så man kan ta promenader! Men det är väl bara att snabba sig till skolan och stanna inne hela dagen. Ska på ett möte på Drivhuset först och sen ska vi jobba vidare med projektet, skoj! Igår hade vi seminarium om Mötesteknik hela dagen och vi gjorde nånting jag aldrig gjort förut, det kallas "Open space" och är en mötesform som bygger på dialog. Vi hade fem rum på skolan där ett ämne diskuterades i varje rum och sen fick man helt enkelt gå dit man ville och delta i diskussionen. Men fick även gå ut när man inte tyckte det var intressant längre. Jag gillade det här och kan absolut se mig själv hålla möten på liknande sätt i framtiden. Öppna diskussioner är ju nåt jag gillar och verkligen LÄR mig av och det var roligt att lyssna på allas erfarenheter när det gäller bra och dåliga möten. Efter skolan gick jag, Jacob och Emma hem och lagade pannkakor :) Eller Jacob stekte alla pannkakor och det var inte lite kan jag lova! Glass och sylt till, mums! Jag känner mig piggare den här veckan, snart klar med pennicillinet och då jäklar ska jag inte bli sjuk igen! Men fortfarande är jag inte sådär glad som jag önskar att jag kände mig. Känns lite som att jag befinner mig i ett vakum och kan inte avgöra alla dagar exakt hur jag mår. Tänker ju självklart på mamma hela tiden och jag vill att tiden ska gå snabbt för henne nu när det är en jobbig vecka igen. Det har dessutom varit en skitjobbig behandling just för att hon inte kan äta och jag tycker så synd om henne :( Önskar att jag kunde göra nånting!

1 kommentar:

Fia sa...

Vad ere som sjer??

JAG SÄGER BARA 17 maj i OSLO 2009!!!

MOhahahaa