onsdag 18 augusti 2010

I väntan på bättre tider

Dagarna går lite för fort nu. 
Jag försöker koncentrera mig och skriva min projektplan, den sista jag skriver på Idékraft, men det går sådär. Jag har tankarna på annat :) Hoppas på ett telefonsamtal i eftermiddag. Sen kanske jag kan fokusera mig på skolan i en månad till. Jag känner mig sliten, trött, oinspirerad, förvirrad, fundersam och blääää. Dessutom har jag jätteont i min rygg och vet inte vad det beror på. Jag längtar efter att komma igång med träningen igen, den som får mig att må bra. Endorfinerna ger mig det jag behöver för att orka vara den jag vill vara och jag blir arg på mig själv när jag inte bara tar mig ut och rör på mig som jag brukar. Men jag behöver vilan också, min kropp är inte 18 längre :)
I eftermiddag ska jag ta mig till gymmet med My, min grymma träningskompis som får dit mig trots att jag är ganska less på hantel och löpband. Klurar på hur jag ska lägga upp träningen i höst för att det ska bli så kul som möjligt.

Jag känner mig bara lite allmänt less på vissa saker. Ospecifierat.
Tur att det går att rikta tankarna mot andra bra saker när man känner sig helt snurrig, jag känner igen mig i det Jossan skriver om att vara glad och ledsen på samma gång, nöjd och missnöjd på samma gång. Hur går det till? Jag vet i allafall hur det känns och det tär.
Men som jag alltid gjort när de gäller min hälsa så fixar jag det på egen hand och med vännernas hjälp.
Jag tror jag måste tagga ner ytterligare, sänka guarden och kraven lite och det ska jag göra. Fokus, fokus, fokus.... belöningen kommer I am sure!

Här är några länkar jag vill tipsa om ifall ni inte redan hittat dit:
Sen kan ni ju ta och titta på den här videon igen och sluta klaga över att semestern är slut, att det regnar och att du gått upp några kilo i sommar...

Nu ska jag ta och äta frukost/lunch och jobba vidare med projektplanen. Telefonen ringer ju när den ringer och if it's meant to be it's meant to be... ;) Det regnar ute och det är bra, då håller jag mig inne.


"Don't worry about the people in your past, there's a reason they didn't make it to your future."

1 kommentar:

Sara Öhman sa...

Åh vad jag känner igen mig! Hang in there, det blir snart bättre! (Och ang. projektplan - jag har inte lämnat in min sista uppsats än) Ta hand om dig!