tisdag 31 augusti 2010

Var tog sommaren vägen?

...det frågar man sig alltid i slutet av sommaren när varma dagarna plötsligt är över.
Jag vet i allafall var min sommar tog vägen och den har varit riktigt rolig trots allt jobb. Jag gillar ju att jobba och det har lönat sig även om det varit slitsamt stundtals. Tur jag är bäst på att hinna med mycket annat emellan :) Många härliga tillfällen hanns med med sköna och fina personer, gamla och nya vänner och galet mycket skratt!
Tyvärr har jag inte varit hos farfar på Åstön en enda dag och det gör mig lite ledsen, det är ju ett riktigt sommarparadis. På bilden ser ni hur det ser ut när vi är där, syskon, kusiner, vänner och älskade Casper som alltid badar PÅ oss :)

Men jag är inte ledsen att hösten är på intåg, den blir vad jag gör den till och jag har redan en massa saker inplanerade. Jag ska satsa mer på träning och att komma i form, den har inte varit vad jag vill senaste året, det kanske är sviterna efter ett tungt år psykiskt som det tar tid att komma tillbaka fysiskt. 
Men motivationen är det inget fel på, älskar att göra av med all min överskottsenergi på träning och tycker det är kul att gå till gymmet för tillfället och har kört några roliga pass med My förra veckan :)
Saknade henne idag när jag gick på "Kettlebell" för andra gången. Det är träning med en vikt (kanonkula med handtag) som man svingar på olika sätt och du kopplar in styrka, kondition och stabilitet vilket är precis vad jag behöver. Och har jag tur hinner jag med TVÅ danspass i Sthlm den här veckan! Det var evigheter sen sist och dansen saknar jag verkligen, kroppen känns snabbt tung och osmidig när jag aldrig rör på mig som jag gör på danspassen. På torsdag blir det Jossans pass på Odenplan och på fredag förhoppningsvis Lollo's grymma klass på Nybroplan! Sweet!

Nu har jag ätit en nyttig omelett, druckit ICA's avslagna kolsyrade päronvatten eftersom jag har svårt att fortsätta hinka vanligt vatten när jag har tränat. Skumt och en knäpp fixidé bara? Ska ner på stan och fixa lite småsaker nu. Det börjar bli lite klänning-panik till bröllopet och jag tycker allt jag hittar är fult, antingen på galgen eller på mig. 
Kan det inte bara ramla ner en snygg liten sak från himlen som jag kan ha på mig nästa fredag när min storebror och Jenny ska gifta sig? och sen kan jag få vakna upp med en snygg solbränna och en fräsch frisyr till det. Tack.

Appropå bröllopet så hade grabbarna svensexa för Fredrik i lördags. Som han har väntat på denna dag! Jag fick en lång rapport från Jens under kvällen även om jag tvivlar på att jag fick höra alla detaljer,  det var vattenskoteråkning, prisutdelning på trav inför 18 000 människor och shopping på Konsum för honom. Han såg ju väldigt söt ut i sin ICA-outfit ;)

Kan inte riktigt fatta att han ska gifta sig men så är det. Och jag kommer grina som en liten unge.

När man är geografiskt bortkopplad från sin familj får man inte veta allt som händer och tydligen tog min lillebror Freddie ut sin examen förra veckan och firade det i helgen.  
Grattis till din kandidatexamen Freddie! Du är grymt duktig, en snäll bror och du kommer gå precis sådär långt som du vill. Surfproffs och ingenjörskarriär går att kombinera bra i California ;)
Hoppas vi ses i Stockholm på fredag kväll...


Det händer alltid nya spännande saker när det är höst och jag gillar det!
Mina vänner provar sina vingar och grattis till Jossan som skaffat sig en lägenhet i storstan!
Malin håller på att utbilda sig till flygvärdinna, hoppas det går jättebra för dig!
Henriette har börjat jobba på MQ efter många år som frisör och jag är imponerad av att hon vågar testa och satsar på att följa sitt hjärta. De har lämnat landet och det stora fina huset de byggde och kommer bo i Uppsala i höst. Superkul tycker ju jag :)
Lisa är marknadsansvarig på Venture Cup, har du en affärsidé ska du spana in den tävlingen, du får bra utbildning, stöd, pepp och chans att vinna massa cash!
Fia är uttagen till A-laget i handboll och satsar stenhårt, jag är imponerad av dig vännen! KÖR HÅRT!
My ska satsa på fitness och jag är alltid så impad över hur mycket du tränar, go go go!


Emma H slår sig in i eventbranschen i Sthlm genom jobb på Eventyr. Coolt!
Johanna Andersson kommer få ett jobb inom kort, känner ni nån som behöver en duktig tjej med erfarenhet inom sälj, mode, event, marknadsföring mm så skrik till! Jag håller tummarna :)
Emma K, vår mormor och partydrottning ska väl bara jobba av hösten och sen dra till landet down under. Helt rätt!!!
Lotta slår säljrekord på UNT och klurar på en Thailandsresa med mannen :)
Mary ska på studieresa till Sri Lanka, inte helt fel. Och våra middagar måste bli fler!!!

Chaboo min vapendragare och jag väntar ju på svar och om en vecka hoppas jag att vi har ett kul besked att komma med. Då är äntligen vår eventhöst spikad och ni lär höra oss JUBLA :)
Tack för alla roliga stunder i sommar, brudar! utan ER alla hade det inte varit hälften så tokigt kul att bo i Uppsala! 

Jag är ju också så glad att jag har min Frida på andra sidan atlanten som får mig att garva tills jag får ont i magen och som skickar en massa bra musik till mig. Bruden jobbar ju på Sony så hon har koll :)
Imorse chattade vi och du får mig verkligen alltid på så bra humör och jag gillar dina L.A.-updates. Som till exempel att de har billigare Frappes på McD än på Starbucks :) Längtar tills jag ligger på kudden brevid dig och skrattar tills vi somnar....
CALL ME BUTTER BABY, CAUSE I'M ON A ROLL!!

Inga kommentarer: