tisdag 3 augusti 2010

Jag ♥ Gotland!

Det känns så otroligt lyxigt att vi får låna det här fina huset av moster och morbror. 
Visby på sommaren är bedårande vackert och jag har så många fina minnen från när jag var yngre och vi var här med familjen!
Jag kan verkligen längta efter att få ha ett eget hus, stora härliga och ljusa rum, ett kök där alla samlas och en härlig altan att sitta och dricka kaffe på :) 
 Vi började med att fira min födelsedag ute på Burge, 2 mil norr om Visby. Det blev en mycket trevlig och god lasagnemiddag med mamma, Per, Viveka och Peter. Dessa få stunder som vi ses är guld värda för mig, åren går så fort och jag träffar min familj alldeles för sällan. 
Mysigt att ha Fia och Lisa med i år, två riktiga glädjespridare!

Det blir alltid roliga diskussioner vid middagsbordet och denna gång handlade de om allt från Facebook och namnförvirring till kalsonger som man köper på internet. Tequilan åkte fram klockan åtta för Per och Peter och halv tio gick alla brudar och la sig :) 
vi var så trötta och jag längtade efter att få vakna upp till det här.. 
  Söta Casper, havet och solen!
50m från huset kan man hoppa rakt ner i Östersjön!
Vi gick ner till stranden och plockade stenar och lyssnade på vågorna. Casper badade såklart!
Söta Bella!
 Sen flyttade vi in till Visby och hade en riktigt rolig vecka med kusinerna, ett riktigt sommarkollo!
Det var en lagom mix av mys, vila, träning, party och god mat!
Morgonpromenad runt mjuren, fina Naja var på besök!
After Beach på Kallis med Duojag och en del kända ansikten!
 Mys hemma i soffan, vi har sett alla de bästa tjejfilmerna :)
Sticky Bun's & Chocolate Chip Cookies...MMMMmmmm!
 SPA i källaren :) 
Det är inte en solbränna utan en chokladmask :)
Sen fick Lisa fixa make:n och Henriette frippan! Lyxigt!
Och Lisa bjöd på de godaste drinkarna på länge!
Kanske inte den mest solbrända sommaren i år för vissa *host* Bra för huden att vara vit ;)
Den glada norskan har fått sätta saxen i dom flesta under veckan, kusinerna var först ut :)
Visst har jag stiliga kussar?! Roliga att hänga med är dom också!
Det var så kul att dom var hemma och ville umgås med tanterna hela veckan :)
 Johan går på basketgymnasium i Luleå nu och jag hoppas han åker över på college i USA sen :)
Ska försöka kolla runt lite och se om jag kan hjälpa honom med nån kontakt.
Lisa och Fia i famnen på två superhjältar som vi fann i fredags!
Kharma - bästa stället i Visby! Ingen fick nog, alla dansade loss i sommarnatten och sköna låtar avlöste varandra.. tror de spelade "Don't stop believing" tre ggr/kväll så den får bli veckans låt :)
Säger som Henriette: "en fantastisk kväll" :)
Vi snodde åt oss en egen plats sida vid sida med DJn både fre och lör!

Varför finns inte såna här klubbar i Uppsala?? Det kan väl inte vara så svårt och alla verkar ju älska att stå under bar himmel och röja?!?!
Det är så mycket härligare att stå ute och dansa än att trängas inne på ett alldeles för varmt dansgolv. Sen är det tråkigt att det ska vara så många förbud i Sverige.. om folk står och jublar av glädje klockan tre på natten ska man väl få dansa natten lång :) Jag och Lisa fick en idé om att starta en klubb mitt ute i skogen nånstans där man inte stör någon.. spänna upp några segel mellan trädtoppar och ha vita möbler, kristaller och bästa sommarmusiken! Det ni :)
En kväll körde vi tacodinner :)
 Henriette gav alla ett artistnamn under veckan... lite inspirerad av mig och Lisa som snackade engelska med vakterna i försök om att komma in gratis. HAHA funkade sådär :) 
"what do you call these.... kuller...kullerstones?" 
"everyone keeps telling me if you go to Sweden you should go to Gotland it's always sunny but it's been raining a lot, whats up with that?"
Vi fick oss i allafall några rejäla garv åt vakternas svengelska! :)
Våra snygga artistnamn blev:
Nellie Livingstone, Liza Taylor, Julie Fox, Pearl Ozzi, Buck Diamond, Ryan Joy och Kid Steel!
Vackra Visby!
Stranddag på Tofta!
Vi badade i vågorna och jag tänkte på den dagen då jag och Sara lekte i Malibu, 4 år sen nu! 
Jag får alltid en enorm längtan till Cali när jag är på stranden... drömmer mig bort lite och tänker på alla härliga minnen jag har från Venice beach :) fast Sverige är ju bra vackert det med så jag njuter nu!
Pumps och brädor slåss i hallen, underbara sommartecken!
I söndags åkte vi ut till Burge igen och njöt av att ha en hel strand för oss själva!
Då behöver man ingen bikini :)
Vi bjöd Stenbergarna på en uppskattad middag på söndagskvällen och sen var det dags att tacka för den här gången. Nu har jag samlat massa energi och härliga minnen som jag tar med mig i höst :)
Hoppas vi ses nästa år igen!

Tack för lånet av huset, Viveka och Peter! 
Och tack tjejer för en välbehövlig och jätterolig vecka långt borta från stan, datorn och kalendern! ♥ ♥ ♥







Inga kommentarer: