tisdag 24 augusti 2010

Yoga höst!

I can always find the time to lay out in the sand
Watching as the waves roll by it makes me understand
What it is to make a life that means a little more
Seems so easy to forget what we're all looking for
Vad letar vi efter i vardagen egentligen? kanske efter det som redan finns precis framför oss?

Läste något som berörde mig mycket igår angående en vän. Jag är så tacksam över att jag vaknar frisk varje morgon och jag har senaste veckorna tänkt mycket på relationen mellan kropp, sinne och själ. Igår kväll var jag & My på yoga och det ska jag försöka prioritera i höst. All träning behöver inte vara för utsidan utan det är bra att rikta energin inåt ibland. Vad spelar det för roll om du har ett vältränat yttre om inte insidan är lika "fit", det bästa måste ju vara att matcha!
Idag ska vi testa kettlebell - inspirerat från armén och sist jag gjorde det var jag helt slut efter en helgs träning så jag hoppas jag orkar lite mer idag :)
Regnet faller utanför mitt fönster och det känns att hösten är på ingång. Den blir vacker! 

Inga kommentarer: